تحقیقات نشان داده، مصرف درست خوراکی در بهبود جراحت ها بسیار موثر است. در این مقاله به چند نوع خوراکی مناسب در این زمینه اشاره شده است
کد خبر: ۹۲۹۵۸۶
برای بهبود سریع تر زخم ها این خوراکی ها را بخورید

به گزارش جام جم سرا به نقل از زندگی آنلاین، همه ما هر از گاهی دچار سانحه و جراحت های سطحی و یا عمیق می‌شویم و در اینگونه مواقع به سراغ پزشک و مصرف داروهای شیمیایی می رویم و البته گاهی روند درمان هم بسیار طول می کشد. تحقیقات نشان داده، مصرف درست خوراکی در بهبود جراحت ها بسیار موثر است. در این مقاله به چند نوع خوراکی مناسب در این زمینه اشاره شده است.


زردچوبه

زردچوبه که ادویه ای برای خوش طعم کردن غذاهاست، برای درمان جراحت ها نیز مفید می باشد. آنتی اکسیدان کورکومین موجود در زردچوبه، خواص ضدالتهابی دارد و فرآیند درمان را سرعت می بخشد.

در قدیم مردم خمیری از زردچوبه درست کرده و روی زخم های شان می مالیدند و با پارچه ای می بستند و زخم ها به سرعت خوب می شدند.


عسل

عسل حاوی انواع ویتامین و اسیدهای آمینه است و با کاهش التهاب، درد و تورم به درمان جراحت ها می آید. خواص ضدباکتریایی آن جلوی عفونت را می گیرد.


محصولات شیر

شیر و ماست به دلیل داشتن غلظت بالای پروتئین و ماده معدنی روی در درمان زخم ها موثرند.


فرآورده های گوشت

گوشت مانند شیر و ماست به دلیل بالا بودن مقدار پروتئین و ماده معدنی روی، زخم ها را خوب می کند. اما اینکه اگر تکه ای گوشت را مستقیم روی زخم بگذارید و آن زود خوب می شود، باوری اشتباه است.


ماده معدنی روی

بنابر بررسی ها مشخص شده که روی ، مرحله اپی تلیالیزه- بافت پوششی- جراحت ها را تسریع می کند. معمولا به افرادی که زخمی می شوند مصرف خوراکی های حاوی ماده معدنی روی توصیه می شود.

غذاهای گوشتی مانند صدف خوراکی و دیگر خوراکی های دریایی، گوشت گاو و مرغ، محصولات لبنی، گندم کامل ، گیاهک گندم، لوبیاها، عدس و انواع آجیل حاوی روی فراوان هستند.


ویتامین C

ویتامین C در درمان جراحت ها و بهبود اثر زخم ها بسیار مفید است.


مصرف فراوان میوه هایی چون انگورفرنگی هندی (آمه)، میوه گواوا، لیموترش، پرتقال، قره قاط، توت فرنگی، آناناس، کیوی، بروکلی، گل کلم، گوجه فرنگی، اسفناج، کلم و دیگر خوراکی های حاوی ویتامین C، سرعت بهبود زخم ها را افزایش می دهد.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از ویتامین A،B ، C و است و خواص آنتی اکسیدانی دارد و در درمان جراحت ها بسیار مفید است.


کره آب شده (از شیر گاو)

این کره در آیورودا به منظور بهبود زخم ها بسیار استفاده می شود. آیورودا، یک دانش همه جانبه که شامل جیوتیشا (علوم کیهانی)، داروسازی، آزمایش طبی، طب سوزنی، ماساژ، جراحی، گیاه پزشکی، دامپزشکی و هر آنچه مربوط به طب باشد است و به معنای تعادل می باشد.

بنابر تحقیقات معلوم شده که این کره به بازسازی سلول های اطراف زخم کمک می کند.


آهن

کمبود آهن، بهبود زخم ها را کند می کند. پزشکان معمولا پس از اعمال جراحی به بیماران توصیه می کنند خوراکی های حاوی آهن مصرف کنند. خوراکی هایی از قبیل، سبزیجات برگدار، عدس، بوقلمون و ...

مایعات

برای بهبود هر زخمی، مصرف مایعات فراوان، ضروری است. البته منظور از نوشیدنی قهوه، نوشیدنی های گازدار و یا الکل نیست. نوشیدنی هایی چون آب، آب میوه، سوپ های سالم، مناسب بهبود جراحت ها هستند.

با مصرف هوشمندانه خوراکی ها بهبود زخم های تان را سرعت بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها