جامعه پزشکی آمریکا با اشاره به ضررهای ناشی از افراط در خوردن گوشت قرمز به مردم توصیه کرد گوشت سفید و پروتئین گیاهی را جایگزین آن کنند.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۱
پروتئین گیاهی از نوع حیوانی بهتر است

به گزارش جام جم آنلاین ، جاما، مجله جامعه پزشکی آمریکا، با انتشار نتیجه یک مطالعه ۳۲ ساله، افراط در خوردن گوشت قرمز را موجبی برای آسیب های جدی به سلامت قلب و عروق دانسته است و به مردم توصیه می کند برای عمر طولانی تر و زندگی سالم تر، گوشت سفید و پروتئین های گیاهی را جایگزین آن کنند.

همبرگر جزء جدایی ناپذیر تغذیه مردم در آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان است. اما با وجود علاقه زیاد مردم به همبرگر، پژوهش های زیادی صورت گرفته که همگی توصیه به مصرف کمتر همبرگر می کنند.

اخیرا دکتر مینگ یانگ سانگ و دکتر اندرو چان از دانشگاه هاروارد با مطالعه داده های دو پژوهش که رژیم غذایی، شیوه زندگی، و سلامت بیش از ۱۳۰ هزار شرکت کننده از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۲ را بررسی کرده بود، مجددا به این نتیجه رسیدند که استفاده از منابع حیوانی برای پروتئین طول عمر را کاهش می دهد.

خوردن پروتئین حیاتی بوده و به بدن انسان در ساخت سلول های عضلانی و استخوان ها کمک می کند. اما پروتئین جذب شده از گوشت قرمز بدلیل کلسترول بالا خطر بیشتری دارد. البته چاقی، کشیدن سیگار، بی تحرکی، و مصرف افراطی الکل عوامل مهم دیگری در افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها