شهره سلطانی تقویت روحیه را مهم‌ترین اصل در درمان بیماری دانست و گفت: مثل یک سامورایی و به عشق مادرم، خانواده‌ام و مردم با بیماری خود مبارزه کردم تا دوباره زندگی‌ام را از نو بسازم.
کد خبر: ۹۲۸۹۳۱

به گزارش روابط عمومی اکسیر، این بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در چهاردهمین قسمت این برنامه به بیماری خود اشاره کرد و گفت: بیماری من ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن است. در این بیماری سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده، بدن با کمبود همه ویتامین‌ها مواجه می‌شود و در نتیجه آن، بدن به خودش حمله می‌کند. از دیگر عارضه‌های این بیماری علاوه بر کمبود ویتامین، اختلال دستگاه گوارش، مختل شدن فعالیت‌های تیروئید و البته کم‌خونی است.

بازیگر فیلم «قرمز» اظهار کرد: هرگز دوست نداشتم راجع به نوع بیماری‌ام در یک برنامه تلویزیونی صحبت کنم، اما احساس کردم حضورم در «اکسیر» و صحبت راجع به بیماری‌ام شاید بتواند به دیگر افرادی که علائم این بیماری را دارند، کمک کند.

وی کمبود ویتامین B و D و کاهش ید و منیزیم را از علائم بیماری خود برشمرد و بیان کرد: خستگی مفرط، اضافه‌وزن شدید، ریزش موی بسیار و حتی مشکلات تنفسی بسیاری داشتم. زبان و حلقم متورم شده بود و به همین دلیل حتی قدرت تکلم هم نداشتم و دچار نوعی لکنت زبان شده بودم و این مشکلات سبب شد نزدیک به 9 ماه خانه‌‌‌‌‌‌نشین باشم و از دنیای بازیگری فاصله بگیرم.

سلطانی تصریح کرد: این بیماری موجب تغییر چهره و مختل شدن روند زندگی‌ام شده بود تا جایی که نمی‌توانستم به عنوان یک بازیگر فعالیت هنری خود را ادامه دهم؛ همین موضوع سبب شد در مقطعی از بیماری حتی دچار افسردگی و مشکلات روحی روانی شوم.

بازیگر سریال «روزی ‌روزگاری» با اشاره به تاثیرات این بیماری روی مزاج اظهار کرد: طبع سرد یکی از نشانه‌های این بیماری است. در طول بیماری از داروهای شیمیایی هم استفاده کردم و ماهی یک ‌بار ویتامین D و هر سه روز در میان نیز ویتامین B تزریق می‌کردم که البته با بهبود وضعیت جسمانی بتدریج مصرف دارو و ویتامین کاهش پیدا کرد.

این بازیگر تئاتر تقویت روحیه را مهم‌ترین اصل در درمان بیماری دانست و گفت: گرچه هنوز به‌طور کلی از این بیماری خلاص نشده‌ام، اما معتقدم تقویت روحیه می‌تواند روند بهبود را تسریع کند. بنابراین مثل یک سامورایی به عشق مادرم، خانواده‌ام و مردم با بیماری خود مبارزه کردم تا دوباره زندگی‌ام را از نو بسازم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها