 نجمه خدمتی و الهه احمدی ساعت 16 به وقت ایران و در مسابقات تفنگ 10 متر بادی مرحله مقدماتی.
کد خبر: ۹۲۸۹۰۶

نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری در بخش انفرادی مسابقات تنیس روی میز از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرحله مقدماتی زنان و مردان .

دوچرخه‌سواری ماده استقامت جاده، سه رکابزن ایران آروین گودرزی، میرصمد پورسیدی و قادر میزبانی از ساعت 17 .

قایقرانی و در رویینگ تکنفره مهسا جاور از ساعت 16.

دور مقدماتی بوکس با احسان روزبهانی، وزن 81 ـ کیلوگرم از ساعت 18 و 30 دقیقه .

5 ورزش جدید در بازی‌های المپیک

با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک پنج رشته ورزشی جدید به بازی‌های المپیک اضافه شد تا از المپیک 2020 توکیو به فهرست ورزش‌های بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان اضافه شوند.ورزش‌های بیسبال، سافت‌بال، کاراته، اسکیت‌بورد، موج‌سواری و سنگنوردی از المپیک 2020 در بازی‌های المپیک خواهند بود تا ورزشکاران این رشته نیز فرصت حضور در المپیک را به‌دست آورند.

رودکی: به نام حریفان توجه نداریم

دو نماینده جودوی ایران تا پیش از المپیک در اردوهای مشترک با بسیاری حریفان المپیکی مبارزه کردند اما محمدرضا رودکی، مدیر فنی تیم ملی جودو درباره قرعه سعید ملایی و جواد محجوب می‌گوید: المپیک جای بهترین‌های دنیاست و حریف ضعیف به این رقابت‌ها پا نمی‌گذارد. ملایی و محجوب جزو 22 نفر برتر جهان هستند و قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. هر چند حریفان محجوب و ملایی بسیار خوب هستند و جودوکاران ما قرعه دشواری دارند اما اگر بخواهیم به موفقیت برسیم نباید به نام حریفان توجه داشته باشیم.

شمشیربازان ایران برابر رقبای اروپایی

با قرعه‌کشی رقابت‌های شمشیربازی المپیک مشخص شد مجتبی عابدینی در دور نخست با آندریا یاگودتا از اوکراین دیدار می‌کند. او در صورت پیروزی در دور بعد با برنده کره جنوبی و مصر که احتمالا حریف کره‌ای و نفر سوم جهان است، بازی می‌کند. علی پاکدامن نیز در دور اول با ماتیاس زابو از آلمان مبارزه می‌کند. او در صورت صعود به دور دوم با برنده دیدار روسیه و بلغارستان دیدار می‌کند. الکسی یاکیمنکو، شمشیرباز روسی نفر اول سابر جهان است که یک بار برابر پاکدامن شکست خورده و یک بار هم برابر او به برتری رسیده است. حتی این احتمال وجود دارد که دو نماینده ایران در مراحل بالاتر به مصاف هم بروند.

وزنه‌برداران ایران در استارت لیست

مرادی: روس‌هاحریف من نیستند

استارت لیست‌نهایی رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک 2016 ریو مشخص شد که کیانوش رستمی، سهراب مرادی و بهداد سلیمی در صدر وزن خود قرار دارند. کیانوش رستمی، سهراب مرادی و علی هاشمی به همراه سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی به برزیل سفر کرده‌اند و رستمی نخستین نماینده ایران بامداد 23 مرداد باید بر روی تخته المپیک برود. بهداد سلیمی و محمدرضا براری نیز 18 مرداد به برزیل می‌روند. سهراب مرادی، وزنه‌بردار المپیکی در پاسخ به این پرسش که نگران نیست اتفاق المپیک لندن دوباره برایش تکرار شود، می‌گوید: این موضوع را به خودم هم می‌گویند اما این دوره با بدن خوب و شرایط ایده‌آل به المپیک آمده‌ام و المپیک لندن نیز برایم تجربه شده است.

فدراسیون وزنه‌برداری روسیه پس از این که وزنه‌برداران این کشور از حضور در المپیک ریو محروم شدند، نسبت به این تصمیم اعتراض داشتند و آن را به دادگاه عالی ورزش ارائه کردند. اما اعتراض آنها رد شد تا روسیه نماینده‌ای در وزنه‌برداری المپیک ریو نداشته باشد. مرادی درباره حذف وزنه‌برداران روس و تاثیر آن در گرفتن مدال می‌گوید: حریفان اصلی‌ام از بلاروس، قزاقستان، لهستان و چین هستند. حریف روس آنقدر قدر نبود که بخواهد در کورس رقابت باشد.

آلمان‌ها از خواب‌شان نمی‌زنند

از آنجا که بیشتر مسابقات مهم رقابت‌های المپیک ریو ‌به وقت آلمان، در ساعات اولیه بامداد انجام می‌گیرد، این مساله برای هواداران ورزش در این کشور مشکل ایجاد کرده است. براساس نظرخواهی که خبرگزاری آلمان با کمک یک موسسه تحقیقاتی انجام داد 72 درصد رای‌دهندگان اعلام کردند قادر نیستند شب‌ها بیدار مانده و این مسابقات را از طریق تلویزیون تماشا کنند. آنها گفته‌اند خواب‌شان مهم‌تر است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها