مواد لازم:برنج خیس خورده: چهار پیمانه، سینه مرغ: دو عدد، خلال پسته: دو قاشق غذاخوری، خلال بادام: دو قاشق غذاخوری، کشمش: سه قاشق غذاخوری، خلال هویج سرخ شده: سه قاشق غذاخوری، زرشک: سه قاشق غذاخوری، خلال پوست پرتقال یا نارنج: دو قاشق غذاخوری، پیاز متوسط: یک عدد،‌ زعفران آبکرده: پنج قاشق غذاخوری، کره: 40 گرم، شکر: سه قاشق غذاخوری، گلاب: یک قاشق غذاخوری و نمک و فلفل و دارچین: به میزان لازم
کد خبر: ۹۲۷۹۱۸
طرز تهیه مرصع پلوی شیرازی

طرز تهیه:

برنج را بعد از دو، سه ساعت خیس خوردن می‌پزیم و آبکش می‌کنیم. کف قابلمه را کنجد ریخته و بعد کمی نان بگذارید و برنج را روی آن بریزید و بگذارید برنج خوب دم بکشد.

مرغ را همراه با پیاز و زردچوبه و زعفران و دارچین ابتدا کمی سرخ کنید و بعد نمک و آب اضافه کنید و بگذارید کاملا بپزد.

کشمش را با کره سرخ کنید و کنار بگذارید. زرشک را هم که از قبل خیسانده‌اید با کره تفت بدهید. کمی زعفران هم هنگام تفت دادن به زرشک اضافه کنید. موقع تفت دادن حواستان به زرشک باشد چون زرشک زود می‌سوزد و سیاه می‌شود.

خلال پسته و بادام را در دو ظرف جداگانه خیس کنید. خیس کردن خلال‌ها باعث می‌شود موقع خوردن سفتی آنها از بین رفته باشد. خلال خیس خورده را با کره و زعفران و گلاب تفت دهید.

هویج‌ها را خلال کنید و با کمی شکر و کره و آبلیمو تفت دهید. خلال پوست پرتقال یا نارنج را خیس کنید و چند بار بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود. بعد با کره و شکر تفت دهید.

برنج که دم کشید در دیس بکشید و سینه مرغ را ریش ریش کنید و روی آن بچینید. یک لایه برنج دیگر بریزید و بعد دیگر مواد را جدا جدا روی برنج بیفزایید. یکی از تفاوت‌های مرصع پلو و شیرین‌پلو همین جدا جدا ریختن مواد روی برنج است.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها