پسر جوان وقتی فهمید قاتلان همکلاسی‌اش قصد کشتن چند نفر دیگر را داشتند، نام دوستانی را که با آنها مشکل داشت، در فهرست قاتلان قرار داد و در تلگرام منتشر کرد. پسر دانش‌آموز، خود را افسر پرونده این جنایت معرفی کرده بود.
کد خبر: ۹۲۷۸۰۰
نام همکلاسی‌ها در لیست سیاه قاتلان سریالی

به گزارش جام‌جم ، بیست و یکم تیر امسال پسر 16 ساله‌ای در زنجان ناپدید شد و سه روز بعد جسد سوخته او حوالی عوارضی آزادراه زنجان ـ تبریز کشف شد.

روزهای پایانی تیر امسال با دستگیری دو عامل این جنایت، آنها به قتل اعتراف کردند. در تحقیقات معلوم شد یکی از آنها دوست مقتول بوده و با انگیزه آزار و اذیت او را به اطراف شهر کشانده بودند که ناکام مانده و سپس او را کشته و جسدش را به آتش کشیده‌اند. این درحالی بود که یکی از متهمان، ارتکاب قتل را لذت بردن از کشتن انسان‌ها عنوان کرده و گفته بود که می‌خواسته افراد دیگری هم را به قتل برسانند که دستگیر شده‌اند.

این دو متهم پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شدند. دو هفته پس از قتل، کار آگاهان جنایی پلیس آگاهی استان زنجان هنگام رصد در فضای مجازی متوجه شدند افرادی در حال دست به دست کردن نوشته‌های فردی هستند که مدعی است کارآگاه پلیس و افسر پرونده قتل نوجوان زنجانی است.

این فرد با انتشار فهرست 20 نفره‌ای که شامل مقتول و دیگر همکلاسی‌های وی بوده، مدعی بود که قاتلان در تلاش برای قتل این افراد هم بوده‌اند. همین موضوع باعث شده بود این مطالب و فهرست فوق در تلگرام دست به دست شود و موجب نگرانی و ترس 19 دانش‌آموزی که نامشان در آن فهرست قرار داشت، شود.

ردپای پسر دانش‌آموز

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در این‌باره و هماهنگی با دادستان زنجان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری افرادی که این مطالب دروغین را در تلگرام منتشر کرده بودند، آغاز شد.

در ادامه تجسس‌های پلیس چند نفردر این ارتباط دستگیر شدند که معلوم شد این افراد هم اطلاعات منتشر شده را در تلگرام و از طریق فرد دیگری دریافت کرده و ناخواسته و بدون این‌که از صحت ماجرا مطلع شوند، آن را منتشر کرده‌اند.

با اطلاعات به دست آمده از آنها، ماموران چند روز پیش توانستند ردپای پسر 18 ساله‌ای را در این‌باره به دست بیاورند که عامل اصلی انتشار این مطالب دروغین بود. در ادامه وی دستگیر و به پلیس آگاهی زنجان منتقل شد و در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد.

پسر 18 ساله به افسر تحقیق گفت: مقتول هم‌مدرسه‌ای‌ام بود. زمانی که متوجه شدم او به قتل رسیده و یکی از قاتلان اعلام کرده فهرست افرادی را برای قتل تهیه کرده، وسوسه شدم از روی کنجکاوی خودم را به عنوان افسر پرونده و یکی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی جا بزنم و فهرستی از نام افرادی که همکلاسی و هم‌مدرسه‌ای مقتول بودند را منتشر کنم. با این کار نام افرادی که از آنها خوشم نمی‌آمد را در لیست قرار دادم.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم برای او قرار قانونی صادرشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی طرف
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
تلگرام بلای جان و مال مردم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها