وزیر اقتصاد اعلام کرد: گرچه هنوز همه نتایج برجام را در عمل شاهد نیستیم اما گشایش‌‌‌های خوبی به‌وجود آورده که سبب شده نشانه‌های بهبود بتدریج ظاهر شود.
کد خبر: ۹۲۶۹۰۴

به گزارش تسنیم، علی طیب‌نیا در سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در خراسان رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد با بیان این‌که امسال در وضعیت ویژه‌ای از لحاظ اقتصادی هستیم تأکید کرد:‌ پس از چند دهه تحریم و رشد اقتصادی کند، هم‌اکنون زمینه برای ایجاد تحولی جدی در عمل کردن اقتصادی به‌وجود آمده است. وی تصریح کرد: آمار 50ساله نشان از رشد 5/4 درصدی اقتصاد دارد که به‌هیچ‌وجه شایسته کشور نبوده و علاوه بر این هر چه به سمت دوره اخیر نزدیک‌تر می‌شویم، میزان رشد اقتصادی نیز کاهش پیدا می‌کند در حالی که در ده سال گذشته به حدود 2 درصد رسیده است. وزیر اقتصاد ادامه داد: این میزان رشد اقتصادی به‌ اندازه‌ای نیست که آثار افزایش جمعیت را خنثی و اشتغال ایجاد کند و با نداری و فقر مبارزه شود. طیب‌نیا بیان کرد: همچنین رشدی که منشأ آن نفت باشد، نمی‌تواند اشتغال مؤثر و مفید داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که تحول در نظام اقتصادی یک الزام است، خاطرنشان کرد:‌ ارزیابی رشد اقتصادی کشور نشان می‌دهد که روند کند رشد اقتصادی به علت دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد و سهم بسیار اندک بهره‌وری و نوسانات شدید رشد اقتصادی در طول زمان، این مطلب را ‌بخوبی نمایان می‌کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به سیاست‌های کلی نظام ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: این سیاست‌ها مبتنی بر درکی صحیح از این بوده که با این روش‌ها می‌توان رشد اقتصاد را افزایش داده و رونق را به کشور برگرداند و همنوایی و همصدایی در این زمینه بسیار مهم است. طیب‌نیا با بیان این‌که این نگرانی وجود دارد که تبلیغات پیش‌رس انتخاباتی مسائل اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد، تصریح کرد:‌ این موضوعات حاشیه‌ای ـ که البته در جای خود اهمیت دارد ـ نباید مساله اصلی یعنی رشد اقتصادی را متأثر کند.

وی ادامه داد: آمار فعالیت‌های اقتصادی در چهار ماهه ابتدایی امسال امیدبخش بوده و با توجه به این‌که فصل مجامع عمومی شرکت‌های بزرگ بورس به اتمام رسیده، اطلاعات مثبتی برای بازار سرمایه ثبت شده است. طیب‌نیا بازار سرمایه را آینه تمام‌‌نمای اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به علت برخی مشکلات، نوسانات بورس، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود، اما حالا این دغدغه‌ها برطرف شده و عملکرد این بخش مثبت ارزیابی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها