از مسابقه با غول‌های دنیا نمی‌ترسمگلنوش سبقت‌اللهی، حال و هوای دیگری دارد. تیرانداز اصفهانی که تنها سه سال بعد از شروع، پایش به المپیک باز شده با برگشت از آخرین اردوی تمرینی هانوفر، چند روزی استراحت کرد.
کد خبر: ۹۲۶۴۹۹

تیرانداز تپانچه دوشنبه با برگشت به تهران دوباره تمریناتش را شروع کرد. او که همراه چهار تیرانداز دیگر اولین گروهی است که به ریو پرواز می‌کند، دیروز برای زیارت به مشهد رفت.زیارتی برای تجدید قوا و البته درخواست کمک از امام هشتم‌(ع) برای موفقیت در المپیک.

او با این که دلش می‌خواهد اولین تجربه المپیک با موفقیت برایش ماندگار شود، حالا حال و هوای دیگری دارد. خودش می‌گوید: حالا تازه حرف‌های مه‌لقا را درک می‌کنم. قبلا هرچه می‌گفت فکر می‌کردم متوجه می‌شوم. این روزها شوق و ذوق با چاشنی استرس و نگرانی دارم. با این شرایط او قبل از نتیجه می‌خواهد از المپیک لذت ببرد: می‌خواهم از این تجربه لذت ببرم. لذت از تک‌تک لحظات. نمی‌خواهم براحتی از کنار این فرصت بزرگ بگذرم.

تیرانداز اصفهانی که با مصدومیت تمرین می‌کرد، خوشحال است که مصدومیتش حالا اذیت نمی‌کند: من در اردوهای قبلی خیلی می‌ترسیدم مصدومیت دستم بدتر شود. بخصوص که فرصت کمی تا المپیک بود و نگران بودم المپیک را از دست بدهم. اما خدا را شکر به خیر گذشت. البته بهبود دستم را مدیون طریقت، فیزیوتراپ مجموعه آزادی هستم. او برایم سنگ تمام گذاشت. حتی وقتی می‌خواستم به اصفهان بروم خودش برایم فیزیوتراپ هماهنگ می‌کرد تا کارم عقب نیفتد. حالا هم مصدومیتم خوب شده و دیگر اذیتم نمی‌کند.

شاید به همین علت به نظر او اردوی آخر هانوفر برایش خیلی بهتر بود تا اردوهای قبلی: من اردوی آخر هانوفر را خیلی دوست داشتم. آرامش خاصی داشت و از نظر حرفه‌ای و تمرینی عالی بود. این اردو بیشتر از اردوهای قبلی به من چسبید. البته دلیل اصلی آن مصدومیت دستم بود. در اردوهای قبلی با مصدومیت دستم تمرین می‌کردم که خیلی اذیت شدم. اما در اردوی آخر خوب خوب بودم.

گلنوش حالا ترسش از هدف‌گیری کنار تیراندازان پر آوازه دنیا در المپیک ریخته است: وقتی تازه در مسابقات، کنار تیراندازان مطرح قرار می‌گرفتم واقعا می‌ترسیدم. فکر می‌کردم فاصله زیادی میان من و آنها هست و خیلی زمان می‌برد تا به آنها برسم.

افتخار می‌کردم کنار آنها تیر می‌زدم. اما وقتی در مسابقات جهانی آلمان، هند و کویت فینالیست شدم و کنارشان در یک خط مسابقه دادم، ذهنیتم عوض شد. متوجه شدم ما هم با تجربه کم اگر بخواهیم می‌توانیم با بزرگان دنیا رقابت کنیم. او حالا رقبایش در المپیک را می‌شناسد: من در ورلد کاپ رقبایم را دیده‌ام و خوب می‌شناسم. همه غول‌های تیراندازی دنیا هستند. تیراندازان صربستان، بلغارستان، کره، چین و اوکراین حریفان اصلی من هستند. امیدوارم ایران در المپیک حرفی برای گفتن داشته باشد.

تیرانداز المپیکی که در ریو 17 و 19 مردادماه در مواد تپانچه 10 متر و 25 متر مسابقه می‌دهد از حالا در ذهنش موفقیت را تصویرسازی می‌کند، اما: امیدوارم در المپیک آن‌قدر اعتماد به نفسم بالا باشد که اجازه ندهم جو مرا بگیرد. من با تجربه‌ای که تا حالا گرفته‌ام، در آنجا مسابقه می‌دهم. البته به نتیجه هم فکر می‌کنم، حتی نتیجه خوب را هم تصویرسازی می‌کنم. هر چند می‌دانم کار سخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها