جشن سینمایی حافظ (دنیای تصویر) در هر دوره، بخش مهمی از مراسم خود را به رسانه ملی اختصاص می‌دهد و بهترین چهره‌ها و آثار تلویزیونی را انتخاب می‌کند. در شانزدهمین دوره این جشن هم که شامگاه شنبه و با حضور جمعی از چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون و اصحاب رسانه و با اجرای علی معلم در تالار وحدت برگزار شد، این رویه ادامه پیدا کرد و رسانه ملی توانست در حضور آثاری از سینما و شبکه نمایش خانگی، جلوه‌گری کند و بدرخشد.
کد خبر: ۹۲۵۱۲۳

مهران مدیری

مهران مدیری، چهره درخشان تاریخ تلویزیون ایران، چندی است با برنامه محبوب و موفق «دورهمی» باعث رضایت تماشاگران بسیاری شده است. همان‌طور که مردم به خوبی، کیفیت و جذابیت یک برنامه تلویزیونی را تشخیص داده‌اند و قدردان مدیری به عنوان مهم‌ترین فرد آن بوده‌اند، داوران جشن حافظ هم به این نگاه رضایت‌مندانه مردم، صحه گذاشتند و او را چهره برتر تلویزیونی سال معرفی کردند. مدیری در این راه رقبای قدرتمندی چون احسان علیخانی، عادل فردوسی‌پور، رضا رشیدپور و رامبد جوان را داشت که هرکدام برنامه‌های پرمخاطب و موفقی در تلویزیون داشتند و دارند. مدیری که با وجود تب و لرز و سرمای شدید، خودش را به این مراسم رسانده بود، تندیس خود را از دستان جمشید گرگین و سروش صحت دریافت کرد.

احمد مهرانفر

احمد مهرانفر، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما را در سال‌های اخیر بیش از هر چیز با نقش بامزه و دوست‌داشتنی ارسطو در مجموعه «پایتخت» ساخته سیروس مقدم می‌شناسیم. او و محسن تنابنده در این مجموعه توانستند همکاری دلپذیر و منحصربه‌فردی با هم داشته باشند و زوج درخشانی را تشکیل دهند و بیراه نیست اگر بگوییم دلیل اصلی جذابیت این سریال هم به رابطه و کل‌کل‌های این دو نفر مربوط می‌شود. او در جشن حافظ موفق شد با پشت سرگذاشتن رقیبانی چون مهران مدیری، جواد رضویان، علی اوجی و مهران غفوریان، تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی را به دست آورد. این بازیگر که این روزها در همدان مشغول بازی در سریال جدید سیروس مقدم، «علی‌البدل» و در کنار بازیگرانی چون محسن تنابنده، مهدی فخیم‌زاده و مهدی هاشمی است، جایزه‌اش را به مردم خوب و باصفای مازندران تقدیم کرد که در همه این سال‌ها همراه مجموعه «پایتخت» بوده‌اند، نه در مقابل آن. مهرانفر جایزه‌اش را از دستان میلاد کیمرام و لیلا اوتادی دریافت کرد.

نسرین نصرتی

نسرین نصرتی اینقدر در مجموعه «پایتخت» خوب و باورپذیر و با لهجه مازندرانی صحبت کرد که خیلی‌ها گمان کردند او بازیگری محلی است، اما او بازیگری اهل تهران و با پیشینه تئاتری است. نصرتی با درک صحیح نقش و اجرایی درست، بخوبی به شخصیت فهیمه معمولی (خواهر نقی) جان بخشید و توانست میان آن همه بازیگر سرشناس و بانمک، جای مناسبی برای خود دست و پا کند و بدون خودنمایی کاری کرد که بازی‌اش خوب دیده شود. خوشبختانه جشن حافظ هم این هنرنمایی را دید و او موفق شد تندیس بهترین بازیگر زن کمدی را به دست آورد. جایزه نصرتی را مرجانه گلچین و الیکا عبدالرزاقی به او اهدا کردند که هر دو جزو بازیگران موفق آثار کمدی تلویزیون هستند. نگار عابدی، شبنم فرشادجو، شهین تسلیمی و یکتا ناصر دیگر نامزدهای دریافت جایزه در این بخش بودند.

مسعود بهبهانی‌نیا

یکی از موفقیت‌های خوب تلویزیون در جشن حافظ مربوط به بخش فیلمنامه بود و مسعود بهبهانی‌نیا، فیلمنامه‌نویس باسابقه و توانای تلویزیون موفق شد برای نگارش فیلمنامه اثر ارزشمند و محبوب «کیمیا» ساخته جواد افشار، تندیس بهترین فیلمنامه را دریافت کند. بهبهانی‌نیا در این راه رقیبان دیگری چون سعید نعمت‌الله، حسن فتحی، نغمه ثمینی و داوود میرباقری را داشت. این فیلمنامه‌نویس که آثار موفقی چون ترانه مادری، کارآگاهان، نرگس و خاک سرخ را در کارنامه دارد، تندیس بهترین فیلمنامه را از دستان شیلا خداداد و مریم معصومی دریافت کرد.

سالار عقیلی

«ایران، فدای اشک و خنده تو/ دل پر و تپنده تو/ فدای حسرت و امیدت/ رهایی رمنده تو.» حتما شما هم بارها این ترانه زیبا و گوشنواز سالار عقیلی را شنیده‌اید. آهنگی که متعلق به تیتراژ سریال «معمای شاه» ساخته محمدرضا ورزی است. عقیلی با توجه به رقیبان مهمی که در بخش ترانه داشت، موفق شد تندیس جشن حافظ را به خود اختصاص دهد. محسن چاووشی (شهرزاد)، علیرضا قربانی (کیمیا)، رضا یزدانی (تعبیر وارونه یک رویا)، میثم ابراهیمی (دردسرهای عظیم2) و علی زند وکیلی (نفس گرم)، دیگر نامزدهای بخش ترانه بودند. عقیلی جایزه بهترین ترانه را از دستان محمد سریر و افشین یداللهی دریافت کرد. این خواننده محبوب به درخواست علی معلم، به‌طور زنده برای حاضران جشن حافظ خواند که مورد استقبال قرار گرفت.

تجلیل از جمشید هاشم‌پور به پاس یک عمر فعالیت هنری، اعطای نشان عباس کیارستمی به شهرام مکری، اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد درام به علی نصیریان، اجرای موسیقی به وسیله رضا یزدانی، کوروش تهامی و رسول نجفیان و درخشش ابد و یک روز، برخی از نکات قابل اشاره این جشن سینمایی بود.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها