گذر در 30 تیر تهران

برنامه «گذری در تهران» به خیابان 30 تیر می رود تا شنوندگان بیشتر با قیام 30 تیر و جاذبه های گردشگری این مکان آشنا شوند.
کد خبر: ۹۲۳۷۶۱
گذر در 30 تیر تهران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، میثم کطائیان که تهیه کنندگی برنامه را بر عهده دارد، گفت: به مناسبت فرار رسیدن روز 30 تیر، ما به این خیابان سر می زنیم تا قیام 30 تیر 1331 را که در تاریخ معاصر ایران یکی از فرازهای به یاد ماندنی است را تحلیل و بررسی کنیم. در این قیام مردم به رهبری روحانیت توانستند دربار و حامیان داخلی و خارجی آن را به عقب برانند . قیام سی تیر تنها نمونه‌ای است که طی آن، محمد رضا پهلوی در مقابل ملت خود و قانون اساسی سر تسلیم فرود آورد.

تهیه کننده برنامه به معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی خیابان 30 تیر اشاره کرد و گفت: یک شهروند متکی به تاریخ و هویت شهری است، ما در برنامه گذری در تهران نمادها و نشانه های شهر تهران از موزه ها، باغ ها، پارک ها گرفته تا کلیسا ها، مجسمه ها، میادین و گذرها را به مخاطبان معرفی می کنیم تا زوایای مختلف لایه های پنهان شهر تهران را شناسایی کنیم.

محله سی تیر محله‌ای جذاب و دیدنی هم برای اهالی تهران و هم برای توریست‌هایی است که برای دیدن موزه‌ها، سفارتخانه‌ها یا دیدن کافه‌ها و رستوران‌های قدیمی، راهشان به خیابان سی تیر رسیده است.

کطائیان درباره ویژگی ها این برنامه افزود: یکی از شاخصه های این برنامه تنوع بسته های صوتی است که موجب جذابیت بیشتر در معرفی مکان ها و جاذبه هایی است که اطلاع رسانی می شود. در بخشی از برنامه آلبرت کوچوئی تاریخ شفاهی و تاریخ مکتوب تهران و اتفاقاتی که در کوچه پس کوچه های تهران رخ داده را روایت می کند.

علاوه بر این، از فیلم های قدیمی و مستنداتی که بیشتر معرف این مکان ها هستند، روایت تاریخ شفاهی موزه ها، پارک ها و اماکن مذهبی استفاده شده است که به همراه گزارش های مردمی که از قدیمی های شهر و بزرگان سطح شهر تهیه می شود.

با اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر تهران در گذری در تهران آشنا شوید که هر روز جز جمعه ها از ساعت 17 و 15 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها