کارگردان مجموعه تلویزیونی پادری:

رادیو به من انرژی می دهد

کارگردان مجموعه تلویزیونی پادری، تا کنون کار رادیویی نداشته است، اما رادیویی ها و رادیو را دوست دارد و با حضور در برنامه های رادیویی انرژی می گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۶۹۹
رادیو به من انرژی می دهد

به گزارش جام جم آنلاین ، برنامه «آب و تاب» رادیو تهران با اجرای محمدصالح علاء و عوامل فیلمهای سینمایی از کارگردان و تهیه کننده گرفته تا فیلمنامه نویس و بازیگران گفت وگو می شود؛ لحظاتی از دنیای کودکی تا فعالیت های حرفه ای و هنری و آثار فیلم سازان و سینماگران و این هفته این برنامه با حضور محمد حسین لطیفی سپری شد.

صالح علاء صحبت هایش را از دوران کودکی لطیفی آغاز می کند این که محمدحسین لطیفی زاده سال 1341 خورشیدی در تهران است و فعالیت هنری خود را با نقاشی و مجسمه‌سازی و به دنبال آن پویانمایی شروع کرده و وارد عرصه فیلم‌سازی شده است.

لطیفی در فهرست آثارش سرعت، عینک دودی، دختران ایرانی، خوابگاه دختران، توفیق اجباری، روز سوم، پاریس تا پاریس، اسب سفید پادشاه و از آثار تلویزیونی کت جادویی، همسایه ها، سفر سبز، فرار بزرگ، دودکش، تنهایی لیلا، وفا، صاحبدلان و پادری را دارد.

مجری به دوران کودکی لطیفی اشاره می کند و این که لطیفی تا سال 90 در خیابان پیروزی، پشت نیروگاه هوایی زندگی می کرده است. رشته تحصیلی اش تجربی بوده از همان دوران دبستان با نقاشی عجین شده و اطرافیانش او را تشویق می کردند و این مسئله باعث شده که به سمت پویا نمایی برود.

در فواصل برنامه موسیقی و تیتراژ فیلم هایش پخش می شود و صالح علاء با همان بیان گرم و دلنشین خود، آهنگساز، شاعر و خواننده آثار را معرفی می کند.

گفت وگوی بین صالح علاء و لطیفی درباره شعر گفتن ها و مجسمه سازی های اوست و از این که قبل از تجربه کارگردانی؛ طراح صحنه و طراح گریم بوده است و پس از آغاز اولین فیلم خود به نام «سرعت» که چهارمین فیلم پرفروش اوست، طراحی صحنه کارهای خود را هم انجام نداده است، چرا که معتقد است: یک کارگردان به اندازه ای درگیری ذهنی دارد که باید به دیگران اجازه دهد که به او کمک کنند.

در برنامه آب و تاب نگاه های چالشی به رویاهای مهمان برنامه دارد، به رویاهای کودکی و بزرگسالی او و چگونگی به وقوع پیوسته آنهاست.

در ادامه هم بیشتر گفت وگو حول محور سابقه حرفه ای لطیفی می چرخد، به این که 4 کار طنز دودکش، پادری، فرار بزرگ و کت جادویی را دارد و...

لطیفی فیلمنامه نویسی می کند اما خودش را فیلم نام نویس نمی داند و معتقد است: فیلم سازانی که دست به قلم نیستند، نباید فیلم نامه را تغییر دهند و اگر دست به قلم خوبی دارند می توانند مانند یک خلبان راهنمای خوبی برای شخصیت پردازی و... باشند.

در پایان این فیلم ساز خوش ذوق می گوید که تا به حالا کار رادیویی نداشته است اما رادیو را خیلی دوست دارد و هر زمانی که از او دعوت شده در برنامه حضور داشته است و این حس حضور در رادیو خیلی به او انرژی داده است.

مخاطبانی که به حوزه سینما و فیلم سازان علاقه مند هستند و دوست دارند که با دنیای کودکی و دغدغه های فکری آنها آشنا شوند، می توانند برنامه آب و تاب را جمعه ها ساعت 21 تا30 :22دقیقه از رادیو تهران بشنوند.

مریم کریمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها