معاون امور استان‌های رسانه ملی:

شبکه‌محوری در دستور کار مراکز استانی است

معاون امور استان‌های رسانه ملی در اختتامیه همایش مدیران کل مراکز استان‌ها بر ضرورت بازمهندسی فعالیت شبکه‌های استانی تاکید کرد و از مدیران مراکز استانی خواست روی «شبکه‌محور» شدن تولیدات در مراکز استانی تمرکز کنند.
کد خبر: ۹۲۳۲۷۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی دارابی در این همایش گفت: پیام و مخاطب باید در شبکه، محور اصلی قرار گیرد. رقابت امروز بسیار سرنوشتساز شده و یکی از راهبردهای جدید، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید است. باید از تولید و پخش برنامه‌های خنثی و بی‌اثر که باعث کم شدن مخاطب می‌شود، پرهیز کرد.

وی افزود: در برنامهریزی‌های خود باید ساخت برنامه‌های خوب و آموزشی را درراستای مولفه‌های اقتصاد مقاومتی لحاظ کنیم و شبکه‌های استانی باید هویت خود را حفظ کنند .

دکتر دارابی با اشاره به این که باید با بهرهگیری مناسب از امکانات موجود، برنامهسازی در استاندارد جهانی انجام شود، خاطرنشان کرد: از سال 88 تاکنون برنامه‌های سیمای استانی تغییر چندانی نداشته و یک روند ثابت را دنبال کرده و این یک زنگ خطر است که ما باید به آن توجه کنیم.

ما در دهه 70 کمتر از انگشتان دست شبکه ماهواره‌ای داشتیم اما اکنون 217 شبکه ماهواره‌ای در حال تبلیغ علیه فرهنگ، اعتقادات و خانواده‌ها بویژه جوانان است. معاون امور استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: اگر بخواهیم از آداب و رسوم، نمادها، وحدت ملی، ثبات سیاسی، گویش زبان‌ها و گردشگری صحبت کنیم باید از ظرفیت استان‌ها بهره ببریم.

آیندهپژوهی یکی دیگر از ضرورت‌های باز مهندسی در استانهاست و امروز این بحث‌ها به صورت یک علم و یک حوزه درآمده است. دارابی یادآورشد: قرارگاه جبهه فرهنگی و هنری، نیروهای مردمی انقلاب هستند که باید صدا و سیما را خانه خودشان بدانند.

نشست تولیت آستان قدس رضوی و استاندار با مدیران رسانه ملی

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفتمانی انقلابی است که ابعاد این گفتمان باید به صورت دقیق تبیین، مخاطبان آن تعیین و الزامات آن تشریح شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیران ارشد رسانه ملی و مدیران کل صداوسیمای مراکز استان‌ها با بیان این مطلب افزود: صدا و سیما به عنوان برجسته‌ترین رسانه کشور باید اجرای سیاست‌های ابلاغی را مطالبه کند و آثار مثبت عمل به راهبرد انقلابی اقتصاد‌مقاومتی را به مردم نشان دهد.

وی اعتماد مردم را مهم‌ترین سرمایه رسانه خواند و ابراز امیدواری کرد تلاش مدیران رسانه ارزشی صداوسیما همواره برای تحکیم و گسترش پیام انقلاب و مشی و منش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

استاندار خراسان‌رضوی هم در این نشست انتقال پیام انقلاب و نظام را که ورای معیارهای مادی و دنیوی است، رسالت رسانه دانست و گفت: از ظرفیت رسانه باید برای اشاعه فرهنگ اسلامی مبتنی بر سیره نبوی و ائمه اطهار بهره جست.

رشیدیان مهم‌ترین راهکار مبارزه با قاچاق کالا و مصرف کالای ایرانی را فرهنگ‌سازی عنوان و تأکید کرد: کارکرد صداوسیما در این عرصه بی‌بدیل است، لذا انتظار می‌رود، برنامه‌های رسانه به سمت‌و‌سویی حرکت کند که مردم به این نکته برسند که مصرف کالای قاچاق، لطمه به تولید ملی و اشتغال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها