رسانه‌های آلمانی علیه ستاره‌های ایرانی

از ماجراهای جنجالی اشکان تا مهدوی‌کیا

رسانه‌های آلمانی در یک دهه گذشته، همواره با ستاره‌های ایرانی نامهربان بوده اند؛ چه از نظر فوتبالی و چه از نظر مسائل خارج از فوتبال. در دوره‌ای که هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا در بوندس‌لیگا خوش می‌درخشیدند و حتی گل می‌زدند، سایت کیکر همواره به این بازیکنان نمره پایینی می‌داد. هاشمیان یک بار در این باره گفت: برایم مهم نیست چه نمره‌ای به من می‌دهند. مهم این است که بتوانم در زمین خواسته‌های سرمربی تیم را انجام دهم. نمره‌دهی‌های نشریات آلمانی نمی‌تواند ملاک خوبی برای قضاوت درباره عملکرد بازیکنان باشد. مهدی مهدوی‌کیا هم نظری مشابه با نظر هاشمیان داشت و گفت: من به نمره‌ها توجهی ندارم و کار خودم را می‌کنم.
کد خبر: ۹۱۹۲۷۴

اما نشریات آلمانی نشان داده‌اند استعداد فراوانی برای انتشار اخبار حاشیه‌ای درباره بازیکنان ایرانی دارند؛ به عنوان مثال نشریه بیلد آلمان، همواره در پوشش اخبار حاشیه‌های فوتبالیست‌های ایران پیشگام بوده و در ماجرای افشاگری‌ها درباره مهدوی‌کیا، نقش کلیدی بازی کرد. مهدوی‌کیا به دلیل پاره‌ای از مشکلات شخصی، کارش به دادگاه کشید. این به دلیل شکایت یک خانم بود و در نهایت دادگاه این مشکل را حل کرد، اما نشریه بیلد هر روز جزئیاتی درباره این اتفاق منتشر می‌کرد.

درباره خود اشکان هم همواره حساسیت زیاد بوده است. چند سال قبل وقتی خانمی پس از دریافت تعدادی پیامک از اشکان از او شکایت کرد، نشریات آلمانی از جمله همین بیلد، اتهامات سنگینی را به بازیکن ایرانی وارد کردند. بخوبی پیدا بود اخبار جهت‌دار پوشش داده می‌شوند. بیلد در گزارش نوشت اشکان دژاگه حتی یک بار دیگر هم پس از تصادف از صحنه جرم گریخت و دادگاه دستور پیگرد قضایی را داد و در نهایت او محکوم شد. در تمام این سال‌ها رسانه‌های آلمانی نشان دادند به دلیل محدودیت‌های فوتبالیست‌های ایرانی بسیار برای انتشار چنین اخباری درباره آنها ذوق و شوق دارند. این بار هم آنها خبر دستگیری اشکان را منتشر کرده‌اند، در حالی که اتفاق به این بدی نبوده و تنها گواهینامه این بازیکن و چند دوست او که همراهش بودند، ضبط شد. پیداست در چنین شرایطی، ستاره‌های ایرانی هم حساسیت بیشتری به خرج دهند تا بهانه‌ای به دست رسانه‌های این کشور نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها