کشتی سومو در دنیای تصویر / گزارش مقایسه ای دوربینی

اگر عکاس حرفه ای باشید یا دستکم یکی از علاقه مندان به هنرعکاسی حتما می دانید که از شروع عصر دیجیتال دنیای تصویر ، کانن و نیکون ، غول های ژاپنی دوربین عکاسی هرساله بچه غول هایی را برای رقابت با یکدیگر معرفی می کنند!
کد خبر: ۹۱۸۴۰۰
کشتی سومو در دنیای تصویر / گزارش مقایسه ای دوربینی

به گزارش جام جم کلیک ، امروز می خواهیم در مسابقه ای شاهد کشتی نسل جدید بچه غول هایی از سری حرفه ای این کمپانی ها باشیم.

نخست به سراغ کانن می رویم. قرار بوده که دوربین وان.دی.ایکس - مارک 2 که در فوریه 2016 معرفی شده پاسخ محکمی به نیکون دی 5 باشد. این دوربین که برای عکاسان حرفه‌ای و مطبوعاتی طراحی شده مجهز به یک سنسور فول فریم 20.2 مگاپیکسلی است و با صلاحدید کانن ، GPS را با خود به همراه دارد.

صفحه نمایش این دوربین 1530 گرمی ، رزولوشنی معادل 1620000 نقطه و اندازه ای برابر3.2 اینچ دارد.

این دوربین توانایی ثبت تصاویر در حالت فوکوس به میزان 14 فریم بر ثانیه را دارد و فوکوس خودکار آن تا 61 نقطه را تشخیص می دهد. همچنین می توانید در یک حرکت شگفت انگیز دامنه ISO را بین 100 تا 51.200 انتخاب کنید.

با کانن وان.دی.ایکس می توانید از گرفتن فیلم هایی با رزولوشن 4K تا۶۰ فریم بر ثانیه لذت ببرید. نمایشگر این دوربین حرفه ای وضوح ۱.۶۲ میلیون نقطه را در اختیار شما قرار می دهد و اندازه آن ۳.۲ اینچ است.

در گام بعدی به نیکون می رسیم که کمی زودتر در ژانویه 2016 نسل جدید پرچمدار خود را با نام D5 معرفی کرده بود. نیکون برای D5 سنگ تمام گذاشته و در این محصول از یک سنسور فول فریم 20.8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. فوکوس خودکار این دوربین که تا 153 نقطه را تشخیص می دهد و 99 نقطه آن هم حسگر متقاطع دارد.

اما اگر به حساسیت دوربین کانن شگفت انگیز گفتیم باید از نیکون با لفظ اعجاب انگیز نام ببریم چرا که حساسیت این دوربین تا رقم 3280000 قابل تنظیم است!

این دوربین که 115 گرم از کانن سبک تر است به همراه باتری ، وزنی معادل 1415 گرم دارد.

اگر نیکون D5 را می خواهید باید بدانید که با قیمت حدود 22 میلیون تومان عرضه می شود اما رقیب کاننی آن حدود یک میلیون تومان کمتر قیمت دارد.

نتیجه گیری

همیشه در خرید دوربین عکاسی حرفه ای بودجه و انتخاب لنز دو فاکتور اساسی برای انتخاب هستند. طبیعتا آن دسته از عکاسانی که قبلا از یک برند خاص استفاده کرده اند بخاطر داشتن لنز از گذشته ترجیح می دهند که مجددا از محصولات آن شرکت استفاده کنند اما اگر برای بار نخست است که می خواهید از سری دوربین کاملا حرفه ای استفاده کنید و یا روی برند خاصی تعصب ندارید ، نیکون D5 را به دلیل مشخصات بهتر و وزن کمتر به شما توصیه می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها