هیاتی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت فرزند شهید دادمان، وزیر پیشین راه و ترابری، دوشنبه‌شب با حضور در منزل وی، پیام تسلیت معظم له را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کردند.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۹

به گزارش میزان، علی دادمان، فرزند شهید رحمان دادمان، وزیر راه و ترابری دولت هفتم روز دوشنبه پس از تحمل چند روز بیماری سخت بر اثر سرطان در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) درگذشت. حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت مرحوم علی دادمان را تسلیت گفت.

شنبه؛ دانشجویان مهمان سفره افطار رهبر انقلاب

امسال نیز دانشجویان از جمله دانشجویان نخبه و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، شنبه 12 تیر مصادف با 26 رمضان در مراسم افطاری مقام معظم رهبری شرکت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این مراسم برخی دانشجویان درباره مسائل مختلف ازجمله مسائل دانشگاهی و دانشجویی سخنرانی خواهند کرد.

مجلس میزبان شمخانی، واعظی و ابتکار

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیات رئیسه مجلس در تشریح دستور کار جلسه علنی مجلس در هفته آینده گفت: علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مهمانان جلسات علنی مجلس در هفته آینده هستند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: ابتکار و واعظی، مهمانان روز یکشنبه هستند و شمخانی هم در نشست روز سه‌شنبه که به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود، درباره موضوعات داخلی و منطقه‌ای به نمایندگان گزارش می‌دهد.

دیدار جابری انصاری با سید حسن نصرالله

حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و به مدت سه ساعت با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله و جابری انصاری در این دیدار که با حضور محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان برگزار شد، درباره آخرین تحولات سیاسی در منطقه گفت‌وگو کردند.

انهدام تیم ضدانقلاب در کردستان

فرمانده سپاه کردستان از انهدام تیم اشرار وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب در شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: 11 نفر عضو این تیم به دست پاسداران بومی استان به هلاکت رسیدند. سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با فارس ضمن بیان این‌که این گروه از همان لحظه اول در رصد اطلاعاتی نیروهای سپاه کردستان قرار گرفت اظهار کرد: نیروهای سپاه استان، جاهایی که این گروه قصد ورود به آنجا را داشتند، سد کردند و با تحمیل اراده خود بر آنان، اعضای این تیم را به محل مورد نظر خود هدایت کردند. رجبی تصریح کرد: پس از ده روز تعقیب، آنها را به منطقه کوهسالان سروآباد هدایت کردیم و در آنجا نیروهای ما هر 11 نفر اعضای این تیم را به درک واصل کردند. بر اساس این گزارش، سه نفر از نیروهای بومی سپاه کردستان هم در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین فارس نوشت: سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه از به هلاکت رسیدن کاوه جوانمرد، از فرماندهان ضدانقلاب در آخرین عملیات رزمندگان سپاه در غرب کشور خبر داد.

تغییر دیپلمات‌ها تغییری در سیاست‌های ایران نمی‌دهد

ایرنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم دیدار با جمعی از فعالان آزادی قدس شریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جابه‌جایی معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و این‌که آیا با این جابه‌جایی، تغییری در سیاست‌های ایران در منطقه ایجاد خواهد شد، گفت: سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران منبعث از متن قانون اساسی است و نه با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کند و نه با تغییر یک معاونت، بنابراین چنین جابه‌جایی‌هایی در سیاست‌های استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، تغییری ایجاد نخواهد کرد.

تکرار ادعاهای ضدایرانی وزیرخارجه عربستان

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی اش در پاریس مدعی شد: حزب الله با حمایت ایران مانع انتخاب رئیس‌جمهور لبنان می‌شود و مسئول خلأ سیاسی در این کشور است. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، الجبیر مدعی شد: همه جهان می‌دانند ایران از تروریسم حمایت می‌کند و برای برهم زدن امنیت و ثبات کشورهای عربی، شبه‌نظامیان طایفه‌گرا تشکیل داده است.

بهانه‌تراشی جدید آمریکا در پسابرجام

اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید به‌طور ضمنی اعلام کرد درصورتی که ایران به حمایت مالی و تسلیحاتی از حزب‌الله ادامه دهد، این موضوع در میزان دسترسی تهران به بازارهای بین‌المللی تأثیر خواهد گذاشت. به گزارش تسنیم، وی درباره اظهارات اخیر رهبر حزب‌الله درباره دریافت بودجه و تسلیحات از ایران گفت: ما می‌دانیم که ایران از تروریسم و حزب‌الله حمایت می‌کند، به همین دلیل جدی‌ترین و شدیدترین تحریم را برای انجام دادن این کار، روی ایران اعمال کردیم. بسیار اهمیت دارد که آنها (ایرانی‌ها) رفتارشان را در ایجاد توانایی این کار، درک کنند.

محکومیت انفجارهای لبنان

جمهوری اسلامی ایران عملیات انتحاری گروه‌های تروریستی ـ تکفیری در لبنان را بشدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با ابراز همدردی با پیروان مذاهب و خانواده قربانیان اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری در منطقه القاع لبنان، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

انتفاضه سوم حیات اسرائیل را خواهد سوزاند

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا با تأکید بر نقش راهپیمایی روز جهانی قدس در نیرومند شدن انتفاضه فلسطین گفت: انتفاضه سوم، امنیت و حیات رژیم صهیونیستی را خواهد سوزاند.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس و خیزش ضدصهیونیستی امت اسلامی و حق‌طلبان و آزادیخواهان عالم اظهار کرد: حوادث انتفاضه جدید نشان می‌دهد نسل جدیدی پا به عرصه‌ مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی نهاده است. نسلی هوشیار و هوشمند که با تکیه بر الزامات و بایسته‌های مبارزه با اسرائیل غاصب و فرآیند آزادی قدس شریف به صحنه آمده است.

وی افزود: توسعه دامنه انتفاضه به سمت جوانگرایی و جامعه‌گرایی گسترده و درگیر شدن جوانان مبارز فلسطینی در کف خیابان‌های مملو از حضور صهیونیست‌ها پدیده‌ای است که سران تل‌آویو و حامیان غربی ـ عربی آن بویژه شیطان اکبر آمریکای جنایتکار را سخت نگران کرده است. مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا در ادامه با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها در تسریع عملیات یهودی‌‌سازی کرانه باختری و شهر قدس اشغالی که با سوءاستفاده از حوادث منطقه و درگیر شدن مقاومت امت اسلامی در عراق، سوریه و یمن با جنگ‌های نیابتی و تروریستی پدید آمده است، تصریح کرد: تلاش صهیونیست‌ها در یهودی‌سازی بیت‌المقدس هرگز به فرجام مورد نظر نخواهد رسید و آتشی که در کرانه باختری در حال شعله‌ور شدن است، رویای آنان را خواهد سوزاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها