چطور می‌گویند می‌ترسیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم؟

کارلوس کی‌روش: قهرمان کوپا آمریکا را بردیم!

شیلی قهرمان کوپا آمریکا شد. این برای دومین سال پیاپی بود. شیلی موفق شد با شکست آرژانتین جام را بالای سر ببرد. این تیم قدرتمند حالا قهرمان کوپا آمریکا شده است. شیلی با قدرت توانست در این جام به فینال برسد و در بازی نهایی هم موفق شد آرژانتین را در پنالتی شکست دهد. این شیلی همان تیمی است که فروردین94 به ایران باخت. در آن مسابقه شاگردان کی‌روش با قدرت مقابل حریف آمریکای جنوبی خود برنده شدند. جواد نکونام و وحید امیری توانستند در این مسابقه دو گل بزنند و عامل شکست سانچز و یارانش شوند. اما همین تیم یک سال و اندی بعد، توانست قهرمان کوپا آمریکا شود و قدرت خود را به فوتبال آمریکای جنوبی دیکته کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۰

این برای دومین بار بود که آنها توانستند این جام را به دست بیاورند.

در این مدت همواره از تیم ملی ایران انتقاد بوده که چرا با تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کند. کارلوس کی‌روش اما پس از قهرمانی شیلی در کوپا آمریکا به جام‌جم گفت: «می‌گویند ما از بازی‌های بزرگ ترس داریم. می‌گویند ما می‌ترسیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. مگر با شیلی بازی نکردیم؟ تیم من و بچه‌های من توانستند شیلی را با دو گل شکست بدهند. ما در جام‌جهانی هم به آرژانتین که فینالیست کوپا بود، یک بر صفر و با بدشانسی باختیم. چطور می‌گویند ما هراس داریم تا با تیم‌های بزرگ بازی کنیم؟ در این مدت با تیم‌های خوب و بزرگی هم بازی کرده‌ایم.»

در سال‌های گذشته همواره این انتقاد به کی‌روش وارد بوده که از بازی با تیم‌های بزرگ هراس دارد. اخیرا بعد از بازی با قرقیزستان هم انتقادها در این زمینه از کارلوس بالا گرفت، ولی او در جواب منتقدان اعلام کرد: «باید از قرقیزها متشکر باشیم که پذیرفتند با تیم ملی ایران بازی کنند. جز این تیم، تیم دیگری حاضر نبود مقابل ایران قرار بگیرد.» حالا این افتخار در کارنامه تیم ملی ایران ثبت شده که توانسته قهرمان کوپا آمریکا را با قدرت شکست دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها