در دوره ای زندگی می کنیم که بیشتر افراد برای درمان انواع بیماری در پی نسخه دارویی هستند که سریع همه چیز را رو به راه کند. اما باید مردم را آگاه کرد که روش های جایگزین طبیعی و بدون ضرری هم وجود دارد. متاسفانه آمار مبتلایان به دیابت نوع 2 هر سال افزایش پیدا می کند به همین دلیل آگاهی دادن به افراد و تغییر سبک زندگی آنها از مهمترین عوامل پیشگیری کننده به حساب می آید.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۸
این غذاها به صورت طبیعی قند خون را پایین می آورند

به گزارش جام جم سرا ، بسیاری از پزشکان بر این باورند که تغییرات خاص در سبک زندگی می تواند در این فرآیند کمکمان کند، از جمله فعالیت فیزیکی، غذا خوردن سالم، کنترل وعده ها، و کاهش مصرف قند. اما راه های اضافی نیز وجود دارد که می توانیم با آنها شانس مبتلا نشدنتان به دیابت نوع 2 را افزایش دهیم. این راه ها عبارتند از کنترل سطح قند خون، اضافه کردن انواع مختلف گیاهان، ادویه جات و دیگر غذاها به برنامه غذایی.

در ادامه چند گزینه را برای شروع به شما معرفی می کنیم:


1- دارچین

تحقیقاتی که در دانشگاه جورجیا آمریکا صورت گرفت محققان به رابطه مستقیم بین محتوای فنل در گیاهان و ادویه جات و قابلیتشان در مهار تولید ترکیبات قندی کننده پیشرفته و محصول نهایی پی بردند. این محصول نهایی پروتئین یا لیپیدهایی هستند که بر اثر قرار گرفتن در معرض قند ها گلیکوزیله می شوند. مشخص شده که دارچین در وزن خشکش حاوی 18 درصد فنول است. بنابراین دارچین انتخابی عالی برای بهبود حساسیت به انسولین و کنترل گلوکز خون است.


2- میخک

میخک ها نه تنها در وزن خشک حاوی 30 درصد از آنتی اکسیدان فول هستند بلکه آنتوسیانین آنتی اکسیدان ها و کورستین نیز دارند. مزایای مصرف میخک گسترده و متنوع است، از ضد عفونی کننده و میکروب کش گرفته تا ضد التهاب، ضد درد و کمک کننده به گوارش. در تحقیقی که سال 2006 انجام شد محققان پی بردند داوطلبانی که به مدت 30 روز مکمل حاوی میخک مصرف می کردند، خطر ابتلایشان به دیابت و بیماری های قلبی بسیار کاهش یافته است.


3- زنجبیل

زنجبیل را برای آرام کردن معده و کمک به گوارش می شناسیم، اما زنجبیل برای تثبیت گلوکز خون نیز بسیار مفید است. در تحقیقی که مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه منتشر کرد محققان به این نتیجه رسیده بودند که زنجبیل می تواند برای پیشگیری از دیابت و عوارض درمانی تاثیر گذار باشد. زنجبیل می تواند حساسیت به انسولین و برخی توابع مشخصات لیپیدی را بهبود ببخشد و سطح CRP و PGE2 را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. از این رو زنجبیل را می توان درمانی موثر برای پیشگیری از عوارض دیابت نوع 2 دانست.


4- پونه کوهی

پونه کوهی را در غذاهای اسپانیایی و مدیترانه ای بسیار زیاد استفاده می کنند. پونه کوهی را برای درمان عفونت های باکتریایی و انگلی استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده ترکیبات موجود در این گیاه مانند داروهای جلوگیری از دیابت عمل می کنند.


5- زردچوبه

از این ادویه در پودر کاری زیاد استفاده می شود، محققان متوجه شده اند که زردچوبه و کورکومین که یکی از ترکیبات فعال این ادویه است نقش بسزایی در کاهش قند خون دارند. تحقیقات محققان تایلندی که شامل 240 داوطلب مبتلا به پیش دیابت بود نشان داد افرادی که به مدت 9 ماه کورکومین مصرف می کردند در مقایسه با کسانی که فقط دارو می گرفتند، هیچکدام دچار پیشرفت دیابت نشدند در صورتی که 15 درصد از گروه مصرف کنندگان دارو دیابتشان پیشرفت کرد.


6- مریم گلی

توسط پزشکان طب گیاهی برای درمان خونریزی رحمی و گرفتگی عضله استفاده می شود، این گیاه حاوی فیتواسترول است که به خاطر تاثیر خنک کننده اش شناخته می شود. در یک تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که دمنوش مریم گلی را با معده خالی می نوشند، کاهش چشم گیری در سطح قند خون خود تجربه می کنند.


7- گیلاس

یکی از دوست داشتنی ترین آب نبات های طبیعت، گیلاس علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد مقوی نیز هست و حاوی آنتوسیانین ماده ای که عامل قرمز، بنفش و آبی شدن بسیاری از میوه ها می شود – است. در تحقیقی که سال 2014 انجام شد محققان دریافتند خانم هایی که برنامه غذایی شان سرشار است از آنتوسیانین التهاب سیستمیک کمتری دارند و حساسیتشان به انسولین بهبود پیدا می کند.


8- سیر

سیر راه خود را به خیلی از غذاها باز کرده، چون سرشار است از عطر و طعمی تند، طوری که اگر کسی غذایی حاوی سیر درست کند سریع متوجه می شوید. سیر سرشار است از ترکیبات سولفور، مخصوصا گاز سولفید هیدروژن، که رگ های خونی را باز می کند، سیر سالها برای کاهش کلسترول خون استفاده شده است. گفته می شود سیر برای کاهش قند خون هم کاربرد دارد، تحقیقات انجام شده روی موش ها به خوبی این مسئله را نشان داده.

منبع : سلامت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها