بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن دوشنبه‌شب در مصلای امام خمینی(ره) در شرایطی آغاز به کار کرد که وزیر ارشاد از وضعیت فرهنگی جامعه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۹۱۳۵۹۸

به گزارش فارس، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد و رئیس نمایشگاه درباره برپایی این نمایشگاه و اهداف آن توضیحاتی ارائه داد و در ادامه با حضور وزیر ارشاد از کتاب «قطره‌ای از دریا» شرحی بر نهج‌البلاغه تالیف حجت‌الاسلام حمیدی‌زاده رونمایی شد.

در ادامه مراسم علی جنتی وزیر ارشاد در جایگاه حاضر شد. او در ابتدا با اشاره به اهمیت کلام وحی و استفاده از آن، گفت: قرآن بحر مواج و اقیانوس بیکرانی است که فهم بشر از درک حقیقت آن ناتوان است.

او به سوره مبارکه «یوسف» اشاره کرد و افزود: در این سوره راه‌حل بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد بنابراین ما باید نه تنها به سوره یوسف بلکه به تمامی آیات قرآن توجه داشته باشیم و در زندگی از آنها استفاده کنیم.

جنتی با بیان این‌که مراجع تقلید بویژه مقام معظم رهبری بارها از وضعیت فرهنگی جامعه اظهار نگرانی کرده‌اند که آخرین بار در دیدار نمایندگان مجلس دهم با ایشان این مساله مطرح شد، خاطرنشان کرد: در اینجا باید بگویم ما هم نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه اظهار نگرانی داریم، وقتی می‌بینیم که حقوق افراد پایمال می‌شود و گمراهی و گناه جامعه را فرا می‌گیرد باید اقدامات عملی متناسب با نظام و براساس معارف اسلام صورت دهیم چرا که عمل به آموزه‌های اهل بیت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 8 تیرماه از ساعت 18 تا 23:30 میزبان مردم قرآن‌دوست کشورمان در مصلای امام خمینی(ره) تهران است.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن همچنین از نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام با عنوان «گنج آسمانی» رونمایی شد. این قرآن حاصل تلاش هشت هنرمند اصفهانی و یک هنرمند از استان مرکزی است. خط این اثر ثلث و در عرض حدود 5/1سانتی‌متر در مدت هفت سال توسط استاد ماهرویی کتابت و با تائید آیت‌الله صافی نگارش و علامت‌گذاری شده است. طراحی 176 تذهیب اختصاصی در هر صفحه توسط صادق‌زاده یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر ماندگار است. جلد این قرآن نفیس نیز از نقره و پلاتین و همچنین 1350 برلیان و یاقوت کبود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها