نگارش سریال انیمیشن «جای بچه‌ها نیست» در صد قسمت ده دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۲۶

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، مریم نورالله‌زاده، سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن «جای بچه‌ها نیست» با اعلام خبر آغاز مرحله نگارش فیلمنامه این اثر درباره ویژگی‌های آن توضیح داد: این سریال، صد قسمتی است که هر قسمت آن در ده دقیقه روایت می‌شود. موضوع آن جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است و برای مخاطبان کودک و نوجوان نوشته می‌شود.

وی افزود: این سریال که مراحل تحقیق و پژوهش آن از شهریور سال گذشته آغاز شد، در گونه طنز قرار می‌گیرد و با اتمام مرحله نگارش سیناپس، به نگارش فیلمنامه رسیده است.

این نویسنده درباره داستان این سریال بیان کرد: «جای بچه‌ها نیست» داستان سه پسربچه به نام‌های عماد، گلعلی و توفیق است که می‌خواهند به جبهه بروند و ماجرای کلی داستان به اتفاقاتی که با تلاش آنها برای رفتن به جبهه رخ می‌دهد، مربوط می‌شود.

نورالله‌زاده گفت: با توجه به این‌که یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه انیمیشن ضعف فیلمنامه است، رویکرد مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در تشکیل کارگاه انیمیشن و نگارش گروهی پیش برنده و رو به جلو بود و استاندارد فیلمنامه کیفیت انیمیشن را بالا برده است.

وی با اشاره به این‌که نگارش متن این سریال تا مرداد به پایان خواهد رسید، درباره شرایط لازم برای تولید این کار ادامه داد: با توجه به این که فضاهای جنگی در متن غلبه دارد طبیعتا حرکت، سرعت و ریتم و افکت از عناصر اساسی و لازم برای متن است که در اجرا نیز باید به آن توجه داشت.

نورالله‌زاده درباره منابع مورد استفاده برای پژوهش و تحقیق این سریال صد قسمتی نیز عنوان کرد: مجموعه کتاب پنج جلدی «دار و دسته دارعلی» به نویسندگی اکبر صحرایی، «فرهنگ جبهه» نوشته سیدمهدی فهیمی، «جنگ دوست‌داشتنی» به نویسندگی سعید تاجیک و «رفاقت به سبک تانک» نوشته داوود امیریان، جشن حنابندان نوشته قدمی از کتاب‌هایی بود که از آن در نگارش این سریال استفاده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها