درد ناشی از میگرن می‌تواند بسیار شدید باشد اما دانشمندان دستگاهی جدید را در قالب روشی برای تسکین درد میگرن ساخته اند.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۵
با این روش از درد میگرن رها شوید

به گزارش جام جم سرا ، میگرن‌ها سردردهایی هستند که آنها را از روی تپش شدید و یا دردهای ناشی از ارتعاش امواج مغزی می‌شناسند و معمولا با تهوع، استفراغ و یا حساسیت به نور و صدای شدید همراهند.

درد ناشی از میگرن می‌تواند بسیار شدید باشد به نحوی که از چند ساعت تا چند روز در روند فعالیت افراد اختلال ایجاد کند اما دانشمندان دستگاهی جدید را در قالب روشی برای تسکین درد میگرن توسعه داده‌اند که برای درمان دردهای میگرنی دیگر نیازی به استفاده از دارو نیست.

دربارهٔ مکانیسم‌های فیزیولوژی-عصبی که مسبب حملات میگرنی هستند تحقیقات کافی صورت نگرفته است. یکی از نظریه‌های معروف در این زمینه آن است که فعالیت غیرعادی مغز – شاید ترکیبی از پیام‌های عصبی ناقص و عدم تعادل در برخی انتقال‌دهنده‌های عصبی از جمله سروتونین –در جریان خون مغز و انتقال سیگنال‌های درد منجر به بروز تغییراتی می‌شود.

این دستگاه که StimRelieve Halo نام دارد به اندازهٔ یک نخود است و با استفاده از سوزن‌های مخصوص در پیشانی پیوند زده می‌شود. این دستگاه به شکل بی‌سیم به یک پکِ ‌باطری وصل می‌شود که به گوش و یا سینه متصل است. این پکِ باطری حاوی دکمه‌ای است که برای فرستادن پیام‌های عصبی الکتریکی به این دستگاه ایمپلنت می‌توان آن را فشار داد. به لحاظ نظری، این پیام‌های عصبی باعث مسدود شدن انتقال سیگنال‌های درد توسط عصب‌ها در سر می‌شود. در واقع، پرتوِ دمایی این دستگاه به مغز باعث می‌شود تا مغز، پیام‌های عصبی را مختل کند.

بر خلاف خاصیت پیشروندهٔ پیوند یک دستگاه پزشکی به طور مستقیم در سر یک بیمار،‌ دستگاه جدید می‌تواند سیگنال‌های فرکانس رادیویی بی‌سیم را به طور مستقیم به مغز بفرستد. این‌ امواج، فرکانس مشابهی هم‌چون فرکانس سیگنال‌هایی دارند که به طور فزاینده‌ای در توسعه و پیشرفت سرطان مغز و سایر تومورها به کار گرفته شده‌اند.

منبع:سلامت آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها