به گزارش جام جم آنلاین، سعید درخشانی با اعلام این خبر گفت: اولین فاکتور برای ارائه مجوز فعالیت سوپرمارکت ها داشتن مساحتی با حداقل 70 متر است؛ بنابراین بسیاری از اماکنی که در سطح شهر تابلوی سوپر مارکت دارند در واقع سوپرمارکت نبوده و مجوز فعالیت ندارند.
وی در پاسخ به اینکه به چه علت با این اماکن بدون مجوز که تحت عنوان سوپرمارکت در سطح شهر فعالیت می کنند برخورد نمی شود؟ اظهار کرد: اتحادیه سوپرمارکت ها چندین مرتبه به این مسئله ورود کرده اما متاسفانه توان برخورد را ندارد.
رییس اتحادیه سوپرمارکتداران تهران افزود: در هر خیابانی که می بینید 10 مکان با عنوان سوپر مارکت مشغول فعالیت هستند که مجوز ندارند و مساحت آن ها بسیار کمتر از 70 متر است. باید تفکیک سازی لازم در این رابطه صورت گیرد اما متاسفانه برخوردی انجام نمی شود.
درخشانی با بیان اینکه اماکن و اتاق اصناف باید در این خصوص به صورت جدی ورود کنند و تابلوهای چنین مغازه هایی را پایین بکشند، اظهار کرد: اتحادیه چندین بار برای برخورد با این پدیده ورود کرده اما توان مقابله با اماکنی که که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند را ندارد. در هر حال اتاق اصناف و اماکن نیز در خصوص برخورد با این پدیده اقدامی انجام نمی دهند تا شاهد رشد قارچ گونه این مقوله باشیم.
منبع: ایسنا
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد