الگوی مردمی

از مددجویی تا تأسیس کارگاه تولیدی و کارآفرینی توسط جوان آشتیانی

حسین معصومی نیا جوانی از روستای زرنوشه از توابع شهرستان آشتیان است که با قدرت اراده و توکل به خدا توانسته علاوه بر برطرف کردن نیازهای مالی خود و خانواده در زمینه تولید داخلی گام بردارد.
کد خبر: ۹۰۸۴۲۹

وی که فارغ‌التحصیل رشته برق در مقطع کاردانی در یکی از دانشگاه‌های تهران نیز هست، توانسته با تأسیس یک کارگاه تولیدی سیم ظرفشویی تولیدات خود را به شهرهای اطراف همچون اراک، قم و تهران نیز ارسال کند.

خانواده معصومی نیا از سال های دور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داشته‌ و پس از فوت پدر خانواده، مادر سرپرستی فرزندان را به عهده می‌گیرد.

حسین با کمک‌های کمیته امداد و قالیبافی مادر زحمتکش، درس خوانده و موفق می‌شود مدرک فوق‌دیپلم خود را در رشته برق کسب کند. معصومی‌نیا درخصوص بیکاری پس از فراغت از تحصیل خود گفت: پس از این که درسم تمام شد در تهران در یک مغازه کله‌پزی مشغول به کار شدم تا بتوانم امرار معاش کنم و در کنار آن به فکر کارهای دیگر نیز باشم. وی اضافه کرد: دو سالی در تهران برای پیدا کردن شغلی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خودم دست و پا زدم و حتی چند ماهی هم در یک کارگاه صحافی مشغول به کار بودم ولی همیشه می‌دانستم این مشاغل آن چیزی که همیشه در سر داشتم نبوده و نیست.

رویای کودکی‌ام تأسیس کارگاه برای خودم بود

حسین از آرزوی دیرینه تأسیس کارگاه تولیدی در روستای خود گفت و افزود: تقریبا از 15 سالگی هر روز آرزوی تأسیس کارگاه خودم را داشتم و به این موضوع فکر می‌کردم.

وی شروع کار خود را از یک آگهی تبلیغاتی دانست و اظهار کرد: یک روز برادرم با من تماس گرفت و گفت یک شرکت تولیدکننده سیم ظرفشویی دستگاه‌های تولید این محصولات را می‌فروشد و در ضمن تا یک سال محصولات تولیدی را نیز خریداری می‌کند. معصومی‌نیا ادامه داد: با پولی که در این مدت کار کردن در تهران پس‌انداز کرده بودم و وام کمیته امداد امام خمینی(ره) آشتیان توانستیم دستگاه‌های اولیه را خریداری کنیم.

وی از خلف وعده شرکت در خریداری محصولات خبر داد و افزود: البته این خلف وعده در خرید محصولات باعث شد ما برای فروش خودمان دست به کار شویم و به نوعی کمک کرد تا توانستیم با شرکت‌های مختلف پخش محصولات آشنا شویم.

حسین ضمن اعلام آمادگی برای استخدام دو نفر برای کار در کارگاه بیان کرد: فعلا مادر و خواهرانم کار بسته‌بندی محصولات را انجام می‌دهند ولی از زمانی که کمیته امداد ساختمان قدیمی مدرسه روستا را در اختیارم گذاشته به فکر گسترش کارگاه و جذب دو نیروی جوان افتاده‌ام که بزودی این کار را انجام می‌دهم.

وی ضمن توصیه به جوانان در قدم گذاشتن در عرصه تولید گفت: نباید تنها به فکر این باشیم که کارخانه، نهاد یا اداره‌ای استخدامی داشته باشد و ما در آزمون آن شرکت کنیم، باید برای ساخت کشورمان، خودمان در وادی اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها