بازار اقتصادی ایران مورد رقابت کشورهای خارجی قرار گرفته است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در حال حاضر شاهد رقابت کشورها برای تصاحب بازار ایران هستیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۲۵
بازار اقتصادی ایران مورد رقابت کشورهای خارجی قرار گرفته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، علی اکبر پوراحمدنژاد در گفتگو با برنامه «نمودار» این شبکه رادیویی گفت: ایران به لحاظ جاذبه های اقتصادی که دارد مورد توجه بسیاری از کشورهای تولید کننده خارجی است.

وی افزود: بازار اقتصادی ایران اکنون مورد رقابت قرار گرفته است، لذا به دست اوردن این بازار و فرصت اقتصادی برای تمام کشورهای خارجی از الویت هایشان است. همچنان که شاهد رقابتشان با یکدیگر برای به دست اوردن این بازار هستیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: در این حین مراقبت از مبادی ورودی و خروجی و حفاظت از مرزهای آبی و خاکی برای وارد نشدن کالای قاچاق بسیار مهم است که با تدابیر وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا این مهم در حال تحقق است.

پوراحمدنژاد افزود: در کنار ا تمام تدابیر اتخاذ شده، یک استان تهرانی وجد دارد که مبدا قاچاق کالا نیست اما مقصد قاچاق کالا است که از سال گذشته برنامه های خاصی برای مبارزه با قاچاق کالا در تهران اتخاذ شده است که به جرات می توان گفت با تدابیر اتخاذ شده بیشتر مبادی ورود کالای قاچاق به تهران مسدود شده است.

وی خاطر نشان کرد: جلساتی را با اتحادیه ها به عنوان خط مقدم عرضه کالا داشتیم و تقاضا کردیم از فروش محصولات خارجی خودداری کنند و از طرفی سعی کردیم مجازات هایی را برای متخلفین در نظر بگیریم. چنانچه هفته گذشته اولین حکم اجرای قاچاق را در تهران داشتیم.

پوراحمدنژاد در پایان گفت: تا زمانی که میل مردم به استفاده از کالای خارجی باشد افراد سودجو برای نفوذ به این بازار از هر فرصتی استفاده می کنند. وظیفه ما معرفی کالای ایرانی است تا زمانی که مردم حمایت نکنند مسولین به تنهایی نمی توانند کاری انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها