نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: برخی جریان های ذینفع اجازه مقابله با قاچاق های بزرگ را نمی دهند و دستگاههای مربوطه پیگیر مبارزه با قاچاق های خرد می شوند.
کد خبر: ۹۰۳۳۳۷
حضور افراد صاحب نفوذ مانع مبارزه جدی با قاچاق کالا/ برخی جریان اجازه مبارزه با قاچاق کلان را نمی دهند

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه مجلس قانون های لازم را برای مبارزه با قاچاق کالا تصویب کرده است گفت: با توجه به این امر دستگاههای اجرایی موظف به مقابله با قاچاق هستند و دیگر مجلس نمی تواند کاری کند.

وی ادامه داد: دستگاههای زیربط در صورتی که اراده کنند می توانند با قاچاق کالا مبارزه کنند و قدرت لازم را نیز برای این کار دارند اما به دلیل اینکه برخی جاها قاچاق به صورت سیستماتیک و کلان انجام می شود آنها کوتاه می آیند.

نماینده مردم آمل در مجلس نهم افزود: برخی جریان های ذینفع اجازه مقابله با قاچاق های بزرگ را نمی دهند و دستگاههای مربوطه پیگیر مبارزه با قاچاق های خرد می شوند.

این عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیستمی پشت قاچاق کالا وجود دارد و متاسفانه افراد صاحب نفوذ در این امر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق به کشور موجب ضعف اشتغال و تولید می شود تصریح کرد: این اتفاق موجب ضربه خوردن اقتصاد مقاومتی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
-
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
۰
۰
تا وقتی كه قوانین دست و پا گیر توی گمرك وجود داره ، عده ای اونجا انقدر سختگیری میكنن كه به نفع خودشون بشه . اگه به فكر مبارزه با قاچاق هستین لطفا اول از همه قوانین رو از سختگیری خارج كنید و دوم اینكه مسئولان گمرك كلا تغییر بدن . این دوتا فقط راه چاره است و لا غیر . چون سختگیری های قوانین گمرك باعث افتادن بهونه دست مسئولین گمرك شده كه حسابی استفاده كنن به نفع خودشون . كلا كسب و كار در ایران انقدر سختگیرانه است كه فقط افراد قوی میتونن كار كنن .

نیازمندی ها