رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با جام جم آنلاین :

قاچاقچیان داعش اقتصادی هستند / مدل برخورد چینی لازم است

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: بعضا به جای برخورد با قاچاق های کلان با خرده فروشان برخورد می شود،این در حالی است که اینگونه برخوردها واقعی نیست و برخورد واقعی زمانی است که با عوامل اصلی قاچاق کالا برخورد شود .
کد خبر: ۹۰۴۴۳۲
با عاملان اصلی قاچاق برخورد شود و نه خرده پاها/ مدیریت واحدی برای مبارزه با قاچاق نداریم

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین ، با اشاره به اینکه باید به تاکیدات رهبر انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا توجه ویژه ای داشته باشیم گفت: با توجه به اینکه رقمی حدود 26 میلیارد دلار قاچاق انجام می شود به معنی این است که به تولیدات داخلی لطمه زده و موجب از بین رفتن فرصت های داخلی در جهت تولید می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فضایی که وجود دارد شاهدیم که بعضا به جای برخورد با قاچاق های کلان بعضا با خرده فروشان برخورد می شود،این در حالی است که اینگونه برخوردها واقعی نیست و برخورد واقعی زمانی است که با عوامل اصلی قاچاق برخورد شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی که در این مجلس مطرح شد و بخشی از آن مربوط به مبارزه با قاچاق کالا می شود،می تواند در جهت مبارزه با قاچاق کالا کمک کننده باشد.

نعمتی افزود: امیدواریم هر چه زودتر این طرح در مجلس به نتیجه برسد تا اقدامات بعدی را شروع کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه انتظار ما برخورد با دانه درشت ها در راه مبارزه با قاچاق کالاست اظهار داشت: مسئولان برخورد کننده با قاچاق کالا از جمله دولت و قوه قضاییه باید با عاملان اصلی برخورد کنند به دلیل اینکه سایرین حق العمل کار هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل عدم مبارزه درست با قاچاق کالا وجود دستگاههای مختلف برای این کار از جمله نیروی انتظامی،قوه قضاییه و...است، گفت: ستاد مدیریت واحد و شاید بانک اطلاعاتی واحدی هم در این زمینه نداریم در حالی که اگر مجموعه واحدی مبارزه با قاچاق کالا را پیگیری کنند به نتیجه خواهیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها