قدیمی ها معتقد بودند می توانند امراض و بیماری ها را به کمک مواد طبیعی درمان کنند، و اگرچه اینها دارو نبودند، اما استفاده از آنها می توانست سلامتی را به مردم بازگرداند بدون آنکه به سیستم ایمنی بدن آسیبی برساند.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۵
6 خاصیت درمانی خوردن پیاز

به گزارش جام جم سرا ، اما اکنون ما برای هر دردی پیش دکتر می رویم و هر روز داروهای بسیاری و از جمله مسکن های جورواجور مصرف می کنیم.

پیاز یکی از مواد غذایی است که در مبارزه با بیماری ها می تواند همپیمان خوبی برای ما باشد. پیاز خواص غذایی و درمانی متعددی دارد. در دروان گذشته از پیاز برای مقابله با بیماریهای همه گیر چون وبا و طاعون استفاده می کردند.

پیاز حاوی قند طبیعی، ویتامین آ، ب6، ث و ای است، و مواد معدنی همچون سدیم، پتاسیم، آهن، فیبر دارد و منبع خوبی برای اسید فولیک می باشد.

بصورت خام هم پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که خواص درمانی بسیاری دارد. 6 خاصیت پیاز به شرح زیر هستند:

1- مقابله با سرماخوردگی، آلرژی و سرفه: اگر تب، سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، آلرژی دارید، پیاز می تواند در کنترل این بیماریها به شما کمک کند. ترکیب آب پیاز و عسل به سرعت سرماخوردگی و سرفه را خوب می کند.

2- کمک به گوارش: پیاز دستگاه گوارش را تقویت می کند، و ترشح مواد گوارشی را افزایش می دهد.

3- به خواب شما کمک می کند: پیاز توانایی درمان بیخوابی و دیگر ناهنجاری های مربوط به خواب را دارد.

4- درمان دیابت: پیاز انسولین بدن را افزایش می دهد، و با کنترل قند بدن در خون می تواند به درمان دیابت کمک کند.

5- حفاظت در مقابل خونریزی و سرطان: پیاز رادیکال های آزاد را ردگیری می کند، و جلوی خونریزی را می گیرد. مانع سرطان در بدن به ویژه در سر، گردن و روده بزرگ می شود.

6- محافظت از پوست: یکی از بهترین راهها برای برطرف کردن لکه های سیاه پوست صورت مالیدن ترکیبی از آب پیاز و زردچوبه بر روی آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها