رئیس قوه قضاییه در کنفرانس بین‌المللی «همصدا با اقصی»:

فلسطین معیار سنجش ادعاهای حقوق بشری غرب است

آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: موضوع فلسطین، مساله اول جهان اسلام است و معیاری برای سنجش ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۰

به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی دیروز در کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی افزود: امروز کشورهای غربی حقوق بشر را به‌عنوان ابزاری علیه کشورهایی که با آنها همفکر نیستند به کار می‌گیرند و به بهانه‌های حقوق بشری تحریم‌های گسترده‌ای را به ملت‌ها تحمیل می‌کنند و جمهوری اسلامی‌ایران یکی از کشورهایی است که در این زمینه مورد ظلم واقع شده است.

وی با بیان این‌که کشورهای غربی حق ندارند تصور و تلقی خودرا از حقوق بشر به سایر ملت‌ها تحمیل کنند، اظهارکرد: انسان‌ها براساس تلقی‌های خاص خود که ناشی از اعتقادات دینی، فرهنگی و تمدنی آنهاست به قواعد حقوقی باور دارند و تا زمانی که تلقی خاصی از انسان و بنیان‌های جهان نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصور معقولی از حقوق بشر ارائه کنیم.

آملی‌لاریجانی با بیان این‌که کاری که اسرائیل غاصب در جنگ غزه انجام داد، ضدحقوق بشر بود، گفت: بمباران مستقیم منازل فلسطینیان و کشتن هزاران انسان بی‌گناه، اقداماتی ضد حقوق بشری بود که از جانب صهیونیست‌ها انجام گرفت، اما حکومت‌ها لب فروبستند. وی با اشاره به این‌که امروز حاکمان آمریکا حزب‌الله را تروریست می‌خوانند، ادامه داد: حزب‌الله لبنان جرمی ‌جز دفاع از خود ندارد. رئیس دستگاه قضا با بیان این‌که آمریکایی‌ها رسواتر از آن هستند که بتوانند به بهانه حقوق بشر مردم را فریب دهند و حنای آنها در این زمینه دیگر رنگی ندارد، تصریح کرد: اگر بحث حقوق‌بشر مطرح بود، باید در عراق و یمن پیگیری می‌شد. وی گفت: کشورهایی هستند که قبلا در پنهان و امروز آشکارا با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند و خیانت بزرگ آنها این است که مقابله با جمهوری اسلامی‌را مساله اول می‌دانند در حالی که موضوع مهم جهان بزرگ اسلام، مساله فلسطین بود. این‌که ما عزم جهان اسلام را از مقابله با صهیونیست‌ها منحرف کنیم، نقشه دولت‌های‌ استعماری‌ است.

‌امروز تروریست‌های داعش را چه کسی به‌وجود آورده است؟ سعودی‌ها امروز به‌طور آشکار از داعش حمایت می‌کنند و آمریکایی‌ها و رسانه‌های اختاپوسی آنها به اسم حکومت اسلامی‌از یک گروه تروریستی برای تخریب چهره اسلام نام می‌برند.

چرخش سعودی‌ها از مبارزه با اسرائیل به دشمنی با ایران

حجت‌الاسلام قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در این کنفرانس گفت: فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام است، نه‌تنها جهان اسلام بلکه مساله مشترک تمام ادیان الهی است یا به عبارت دیگر مسأله کل بشریت. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سیاستی که سعودی‌ها در ارتباط با مقاومت و ایران در پیش گرفته‌اند، افزود: سعودی‌ها از ابتدا این‌گونه بودند، ولی اکنون عریان‌تر صحبت می‌کنند. آنها به جای مبارزه با اسرائیل صحبت از دشمنی با ایران و صفوی می‌کنند و مایلند ما نیز در همین مسیر بیفتیم در حالی که این خیال باطلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها