دادستان تهران با اشاره به افزایش آمار جرایم فضای مجازی گفت: طی دو سال گذشته در حوزه مبارزه با آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ، اقدامات خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۶

به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دیروز در نشست مشترک با قضات دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت: امروزه دشمن سعی می‌کند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کند تا بتواند در افکار جوانان نفوذ و برای آینده‌های دور نقشه‌های خود را پیش‌بینی کند، بنابراین یکی از راهکارهای جدی در این زمینه مبارزه با تهدیدهایی است که در حوزه فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمن از دو طریق جاذبه‌های جنسی و جاذبه‌های مالی برای ترغیب و تشویق درآمدهای نامشروع در این فضا سرمایه‌گذاری می‌کند که بتواند نسلی بی‌اراده پرورش دهد، همچنین گروه‌های معاند انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند از این ظرفیت علیه انقلاب استفاده کنند.

جعفری‌دولت‌آبادی تصریح کرد: گزارش‌های ارائه شده توسط مراجع رسمی، از افزایش آمار جرایم در حوزه فضای مجازی خبر می‌دهد.

وی اذعان کرد: ظرف دو سال گذشته در حوزه مبارزه با آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ کارهای خوبی انجام شده است و دو پرونده عنکبوت یک و عنکبوت 2 در دادسرای جرایم رایانه‌ای کلید خورد. حدود 50 آرایشگاه،‌ 50 مزون و 50 آتلیه عکاسی تحت شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمدند ودستگیری‌ها انجام و صفحات زیادی بسته شد. وی در پایان سخنانش با بیان این‌که فضای مجازی امروزه به یک رسانه تبدیل شده است، افزود: به رسانه‌ها نسبت به انتشار مطالبی با محتوای ضدیت با قانون اساسی، ضدیت با اسلامیت و نظام جمهوری اسلامی، خدشه‌دار کردن استقلال کشور، تخریب ارزش‌های انقلاب اسلامی، ترویج گروهک‌ها و گروه‌های ضدنظام، القای بدبینی و ناامیدی در مردم نسبت به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، انتشار اخبار محرمانه در رسانه‌ها، ترویج وابستگی به بیگانه، ترویج قومیت‌گرایی در کشور، تحریک و ایجاد اختلاف بین مردم و تضعیف نهادهای رسمی نظام و انتشار اخبار غیرواقعی، تذکر می‌دهیم. دادستان تهران تاکید کرد:‌اشراف اطلاعاتی و قضایی بر اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها