دولت آلمان به دنبال ایجاد دسترسی رایگان به وای – فای (Wi-Fi) در اماکن عمومی است.
کد خبر: ۹۰۴۹۰۶
دسترسی رایگان به وای – فای در اماکن عمومی آلمان

به گزارش جام جم آنلاین ، وای – فای شبکه محلی ارتباط بی سیم به اینترنت است که به دلیل سهولت دسترسی به شبکه جهانی، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اگر چه اتصال به وای – فایِ رایگان در کافه‌ها، رستوران‌ها و بسیاری ساختمان‌های آلمان امکانپذیر است اما دولت برلین در نظر دارد آن را در پارک‌ها، خیابان‌ها و دیگر اماکن عمومی به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دهد.

هیکو ماس، وزیر دادگستری آلمان به تلاش دولت برای عمومی کردن دسترسی به وای – فای رایگان اشاره کرده و گفته است این گامی بزرگ و مهم است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

اکثر قریب به اتفاق آلمانی‌ها از گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند اما با وجود قدرت تکنولوژیکی آلمان، دسترسی آسان به وای – فای یکی از مشکلات کاربران است.

هر چند دولت آلمان می‌خواهد مشکل دسترسی عمومی رایگان به وای – فای را به صورت ریشه‌ای حل کند اما کارشناسان بر این باورند این اقدام، دانلود غیرقانونی موسیقی و فیلم را افزایش می‌دهد و موجب افزایش جرائم سایبری می‌شود.

براساس مطالعات فدراسیون حرفه‌ای اینترنت در سال 2014 در آلمان برای هر 100 هزار نفر تنها 2 نقطه باز وای – فای وجود دارد در حالی که این نقاط برای هر 100 هزار نفر در سوئد 10 و در بریتانیا 29 نقطه است.

آمارنشان می‌دهد امریکا با بیش از 50 میلیون شبکه وای‌- فای، بیشترین میزان شبکه‌های وای- ‌فای را در جهان در اختیار دارد، اما اروپا از نظر کیفیت و سرعت جلوتر از امریکا است.

منبع: دنیای اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها