در حالی که در گشایش حساب‌های قرض‌الحسنه از سوی مشتریان رغبتی وجود ندارد و منابع این بخش کاهش یافته است، این امر بهانه بانک‌ها برای مخالفت با افزایش سقف وام ازدواج تا ده‌میلیون تومان شده که با برخورد برخی ازآنها در افتتاح حساب بانکی کاملا متناقض است.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۷

به گزارش ایسنا، مدیران بانک‌ها اعلام می‌کنند که کمبود منابع قرض الحسنه که عمدتا ناشی از استقبال پایین مردم از این حساب‌هاست، موجب شده که دست شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات از این بخش بسته بماند؛ موضوعی که به مخالفت شبکه بانکی با مصوبه افزایش وام ده میلیون تومانی مجلس نیز انجامیده است.

برخی مدیران بانکی اظهار می‌کنند تازمانی که مشتری می‌تواند پول خود را در حسابی سپرده کند که از آن سود 20درصدی و حتی بالاتر دریافت کند، دیگر دلیلی برای قراردادن سرمایه خود در حسابی که به آن سودی تعلق نمی‌گیرد، نمی‌بیند.

این در حالی است که در سرکشی به شعب بانک‌ها روی دیگری از موضوع قابل مشاهده است و جالب اینجاست در مواردی که حتی اگر مشتری درخواست افتتاح حساب قرض‌الحسنه داشته باشد، از سوی بانک تشویق به بازکردن حساب سپرده و دریافت سود می‌شود.

در این مراجعات، برخی کارکنان بانک‌ها در مقابل تقاضای گشایش حساب قرض‌الحسنه عنوان می‌کردند که چرا قرض‌الحسنه؟ حساب سپرده باز کنید که در دوره‌ای به آن سود هم تعلق می‌گیرد، اما در قرض الحسنه نه تنها سودی به سرمایه‌گذاری انجام شده اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه دیگر مانند گذشته، جوایز بانکی هم برای آن وجود ندارد. هر چند سود سپرده می‌تواند عاملی برای ترغیب مشتری به دور شدن از قرض‌الحسنه باشد، اما تمایل خود بانک‌ها هم برای جذب سرمایه در قالب سپرده‌های کوتاه‌مدت یا سالانه قابل چشم‌پوشی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها