آمریکا به بهانه تهدید ادعایی از ناحیه توانمندی روزافزون موشکی کشورمان، سامانه دفاع موشکی 800 میلیون دلاری خود را در رومانی راه‌اندازی کرد. واشنگتن همچنین از امروز، ساخت یکی دیگر از این سامانه‌ها را در لهستان کلید می‌زند.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۰

رابرت بل، نماینده اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در ناتو مدعی شده «ما هم‌اکنون توانایی محافظت از ناتو را در اروپا داریم. ایرانی‌ها توانمندی‌های موشکی خود را افزایش داده‌اند و ما باید از آنها جلوتر باشیم.» همزمان قائم مقام وزارت دفاع آمریکا نیز تاکید کرده تا زمانی که ایران به تولید موشک‌های بالستیک ادامه بدهد، فعالیت‌های سامانه موشکی ناتو ادامه می‌یابد.

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: روسیه شدیدا با سپرموشکی ناتو مخالف و معتقد است تصمیم فعال‌سازی این سامانه، خطایی است که مستقیما امنیت ملی روسیه را هدف گرفته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روسیه البته در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعاهای تهدیدآمیز بودن موشک‌های ایران علیه شرکای آمریکا در ناتو بی‌اساس است. رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای دولتی روسیه هم گفته است: سامانه موشکی تازه‌تاسیس آمریکا در رومانی، مسکو را هدف قرار داده و نه ایران را.

ولادیمیر کومویدوف افزود: موضوع درباره ایران نیست؛ بلکه موضوع روسیه و توانمندی‌های هسته‌ای آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها