یکی از موارد مهمی که بسیار از کاربران این روزها با آن سروکار دارند و مدام بابت کند شدن دستگاه به این مشکل بر می خورند پر شدن حافظه دستگاهشان است. حافظه گوشی های موبایل با توجه به حجم وسیع اطلاعاتی که از صفحات اجتماعی، کانال ها و گروه های تلگرام و … دریافت می کنیم پر می شود و همین امر باعث کند شدن دستگاه خواهد شد و همگی شاهد این هستیم که گوشی موبایل ما مثل سابق سرعت و توانایی ندارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۳
مشکل پر شدن حافظه در گوشی های اندرویدی را چگونه برطرف کنیم

به گزارش جام جم کلیک ، یکی از موارد مهمی که بسیار از کاربران این روزها با آن سروکار دارند و مدام بابت کند شدن دستگاه به این مشکل بر می خورند پر شدن حافظه دستگاهشان است. حافظه گوشی های موبایل با توجه به حجم وسیع اطلاعاتی که از صفحات اجتماعی، کانال ها و گروه های تلگرام و … دریافت می کنیم پر می شود و همین امر باعث کند شدن دستگاه خواهد شد و همگی شاهد این هستیم که گوشی موبایل ما مثل سابق سرعت و توانایی ندارد.

در ادامه با شما هستیم با راه هایی که به واسطه آنها خواهیم توانست مشکل پر شدن حافظه را مرتفع کنیم خواهیم پرداخت.

بررسی مقدار ظرفیت حافظه دستگاه

قبل از هر کاری ابتدا برای اینکه بدانیم ظرفیت گوشی موبایل ما چقدر است، پیشنهاد می کنم اگر از این مورد اطلاع کافی ندارید به Settings یا همان تنظیمات رفته و روی Storage یا حافظه تپ کنید. در ابتدای صفحه ای که باز خواهد شد حافظه داخلی شما را یا همان internal storage به شما نمایش خواهد داد و در ادامه میزان حجم قابل استفاده برای microSD به شما نمایش داده خواهد شد.

یکی از آسان ترین راه های حذف فایل های ناخواسته از طریق همین صفحه Storage است، کافی است روی Miscellaneous files تپ کنید و لیست فایل هایی که قابل استفاده نیستند و سیستم با انها کاری ندارد را ببینید، به آسانی می توانید تمامی آنها را انتخاب کرده و حذف کنید!

برنامه هایی که لازم ندارید را حذف کنید

بدون شک بهترین راه برای تمیز کردن فضای ذخیره سازی در گوشی های هوشمند حذف برنامه های ناخواسته است. برنامه ها و بازی هایی که تنها آیکون آنها در صفحه گوشی و لیست برنامه ها خاک می خورند و حتی ماه هاست که آنها را باز نکرده اید این برنامه ها مهمترین عوامل در سنگین شدن و اشغال حافظه هستند. بهترین کار همین Uninstall کردن برنامه های بدون کاربرد است.

اگر به تنظیمات یا Settings بروید در قسمت Application manager می توانید لیست تمامی برنامه هایی که در گوشیتان نصب کرده اید را مشاهده کنید. با تپ کردن روی سه نقطه بالا سما راست می توانید ترتیب چینش را عوض کنید Sort by size را انتخاب کرده تا بببنید کدام برنامه ها بیشترین حجم از گوشی را اشغال کرده اند.

حذف یا انتقال تصاویر و ویدئو ها

با توجه به بالا رفتن کیفیت دوربین های فیلم برداری در گوشی های هوشمند، تصاویر و ویدئو های ضبط شده دارای حجم های بالایی هستند، همین امر باعث اشغال حافظه گوشی هوشمند شما خواهد شد، از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید انتقال تصاویر و ویدئو هاست، این کار هم حافظه گوشی را تمیز و حالی می کند و هم از لحاظ حریم شخصی خیال شما را بابت تصاویر شخصیتان آسوده خواهد کرد.

فایل های دریافتی توسط تلگرام را مدیریت کنید

با توجه به فراگیر شدن برنامه تلگرام شاهد رونق کانال ها و ارسال انواع فایل های صوتی، تصویری و … توسط این برنامه در بسیاری موارد شاهد پر شدن حافظه گوشی ها تنها با استفاده از اپ تلگرام هستیم. خوشبختانه خود تلگرام برای این مورد راه حل خوبی در نظر گرفته، برای کنترل میزان حافظه در دسترس برای برنامه تلگرام به Setting رفته و دنبال Cache Setting بگردید، با تپ روی آن در صفحه باز شده می توانید مدت زمان نگهداری فایل های دانلود را مشخص کنید (پیشنهاد من یک هفته است، ۱ week) با تپ روی Clear Cache می توانید تمامی فایل های دانلود شده را حذف کنید در گزینه انتهایی Local Datebase می توانید فایل تکست مربود به مکالمات را یا حذف و یا به صورت کلی فشده کنید تا کمترین میزان حافظه را اشغال کند.

پاک سازی حافظه برنامه ها

همانطور که می شود برنامه ها را به صورت کامل حذف کرد می توان فایل ها ذخیره شده برای هر یک از برنامه ها را به صورت کامل حذف کرد، در بسیاری از برنامه های پر کاربرد، مثل مرورگر ها و یا اپ های مربوط به شبکه های اجتماعی این مورد بسیار کاربردی است و می تواند در سرعت عملکرد انها تاثیر بسزایی داشته باشد.

برای اینکار به Settings یا همان تنظیمات رفته در قسمت Application manager یا همان مدیریت برنامه ها هر برنامه ای که بیشترین فضا را اشغال کرده را (طبق روشی که در بالا گفتیم) پیدا کرده و با تپ روی آن و زدن دکمه Clear Cache می توانید حجم فایل های ذخیره شده توسط برنامه های مختلف را کنترل کنید.

حجم کارت حافظه MICROSD را افزایش دهید

از مهمترین ویژگی های گوشی های اندرویدی امکان اتصال کارت حافظه است، کارت های حافظه MicroSD در ظرفیت های مختلف موجود هستند و به آسانی می توانید با صرف مبلغ مشخص کارت حافظه جدید خریده و از بابت پر شدن حافظه خیالتان را آسوده کنید.

از برنامه های کاربردی و تمیز کننده استفاده کنید

این برنامه های کاربردی که کارهای جانبی مانند تمیز کردن و حذف فایل های اضافی را انجام می دهند را اصطلاحا third-party می گویند. با نصب هر یک از این برنامه ها می توانید تا حدودی از بابت فایل های ذخیره شده اضافی آسوده باشید. البته هر یک از این برنامه ها با توجه به حجم و کاربردشان اذیت و آزار های متفاوتی هم دارند. DU Speed Booster و Clean Master از بهترین این برنامه ها هستند که پیشنهاد می کنیم یکی را نصب داشته باشید.

منبع: نت نوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۳
شهرام
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۳
سلام همه این كارهایی رو كه توضیح دادیم من انجام دادم از قبل ولی بازم هشدار میده گوشی روهم فاش كردم ولی بعد از یكی دوروز باز هم مثل قبل شد نمیدونم چیكار كنم حسابی كلافه شدم
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
اندروید را به تاریخ بسپار
اندروید بدرد گوشی مادر بزرگ من هم نمیخوره! باید سیستم عامل بلك بری را ببینید تا بفهمید تفاوت از شوش تا جردن چقدر است دوست من :)
زود تر گوشی غیر اندرویدی بخر
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۱
۰
دوربین گوشیم دردسترس نیس چیكار كنم

نیازمندی ها