شیشه، علت تماس با صدای مشاور

معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بیشتر سوال‌های مردم در تماس با شماره 1480 (مرکز جامع خدمات مشاوره) یا صدای مشاور بهزیستی درخصوص ماده محرک شیشه و بیشترین آمار تماس گیرندگان مربوط به ماه خرداد است.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۹

محسن روشن‌پژوه در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: به عبارت دیگر بیشترین تماس‌ها با صدای مشاور 1480، برای کمک خواستن درخصوص درمان اعتیاد است و این که بیشترین ماده مصرفی گرفتاران در دام اعتیاد نیز شیشه عنوان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم با تماس با تلفن 1480 می‌خواهند بدانند چگونه به خود یا بیمارشان برای ترک اعتیاد کمک کنند؛ 80 درصد تماس‌گیرندگان با این خط زنان هستند که از صدای مشاور می‌پرسند «از کجا بفهمیم همسر یا فرزندمان ماده مخدر یا محرک مصرف می‌کند؟» یا «چطور بفهمیم، آنان اعتیاد خود را ترک کرده‌اند؟»

معاون سازمان بهزیستی ادامه داد: بیشتر تماس‌های مردم عصر بین ساعت 19 تا 20 یا صبح‌ها بین ساعت 10 تا 12 است و این که حدود 6/1 درصد تماس‌های خط مشاور، تکراری است؛ به آن معنا که مردم دو بار یا بیشتر تماس می‌گیرند تا به نتیجه مطلوبشان برسند. میانگین انتظار آنان نیز کمتر از یک دقیقه و میانگین زمان مشاوره حدود چهار تا پنج دقیقه است.

معاون سازمان بهزیستی تصریح کرد: خط 1480 دارای 50 خط است اما به دلیل محدودیت فضا و محدودیت‌های دیگر همه 50 خط، همزمان پاسخگو نیست و فقط از 33 خط استفاده می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها