به شهادت تقویم تنها یک روز تا افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر آفتاب باقی مانده و در محوطه 163 هکتاری شهر آفتاب، کارگران هنوز مشغول کارند. در حاشیه جنوبی شهر تهران، قبل از عوارضی تهران ـ قم، همانجا که تابلوهای بزرگ و کوچک نارنجی رنگ، همه را به سمت شهر آفتاب راهنمایی می‌کنند، همه در تکاپوی کار و آماده‌سازی هستند.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۸

همه‌جا بوی رنگ و چسب و چوب می‌دهد و کارگرها یا در زمین‌های کوچک و بزرگ محوطه بیرونی سوله‌ها گل و سبزه می‌کارند یا مشغول سروسامان دادن فضای داخلی سوله‌ها هستند. این وسط سوله‌های سه قلوی نمایشگاه، فارغ از هیاهوی جمعیتی که بزودی غرفه‌های کوچک و بزرگش را زیر پا خواهند گذاشت، زیر آفتاب داغ این روزهای اردیبهشت آرام لمیده‌اند؛ حتی اگر خبرنگارها بعد از سرک کشیدن به گوشه و کنار شهر آفتاب، همراه با معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و معاون اجرایی نمایشگاه شهر آفتاب، نگران تمام نشدن کار آماده‌سازی نمایشگاه تا روز افتتاحیه باشند، نگرانی که البته از دید مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران بی‌مورد است.

عبداللهی در توضیح بیشتر می‌گوید: طبیعت همه نمایشگاه‌ها همین است. تا روز آخر همه مشغول کار و آماده‌سازی هستند و من قول می‌دهم شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب بموقع آماده باشد.

او از افتتاح همزمان شهرآفتاب و نمایشگاه کتاب در روز 14 اردیبهشت خبر می‌دهد و می‌گوید: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان، متروی شهرآفتاب از دیروز هر نیم ساعت یک بار به‌طور آزمایشی به حرکت درآمده است.

عبداللهی با اشاره به همجواری مجموعه شهرآفتاب با اتوبان تهران ـ قم، تهران ـ ساوه، راه‌آهن جمهوری اسلامی و مترو، تاکید می‌کند: این همجواری باعث شده که این منطقه به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران تاکید می‌کند: مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب از سه بخش اصلی نمایشگاهی، چهارباغ، محور شهری برای گذراندن اوقات فراغت و همچنین مجموعه‌های وابسته تفریحی ـ خدماتی مانند مراکز تجاری، سالن‌های همایش، هتل‌ها و سالن سمینارها تشکیل شده است.

از همه‌جای شهر به مقصد شهرآفتاب

دوری راه؛ این اولین مانعی است که پای خیلی‌ها را برای رفتن به شهرآفتاب سست می‌کند، مشکلی که به دغدغه مسئولان هم تبدیل شده است؛ افتتاح خط متروی شهرآفتاب و استقرار اتوبوس، ون و تاکسی از میادین اصلی شهر تهران به مقصد این نقطه از شهر، در حال حاضر راه‌حل‌هایی هستند که قرار است موج جمعیت را به سمت شهرآفتاب، سرازیر کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استقرار 50 دستگاه اتوبوس در میادین اصلی شهر برای انتقال شهروندان می‌گوید: این اتوبوس‌ها از قسمت شمالی نمایشگاه وارد شده و بازدیدکنندگان را به سمت سوله‌ها منتقل می‌کنند.

در این میان برای افرادی هم که با خودروی شخصی راهی شهرآفتاب می‌شوند، چاره‌ای دیگر اندیشیده شده است؛ به گفته عبداللهی، همه بازدید‌کننده‌ها می‌توانند خودرو هایشان را در قسمت غرب حرم مطهر امام‌ خمینی‌(ره) و روبه‌روی دانشگاه شاهد، در فضایی به وسعت 40 هکتار، متوقف کنند و از آنجا خودشان را با ون و شاتل‌های رایگان به محوطه داخلی نمایشگاه برسانند.

توجه ویژه شهرآفتابی‌ها به دانشجویان شهرستانی

برای دانشجویان شهرستانی روزهای نمایشگاه روزهای پرخاطره‌ای است البته به شرطی که با دغدغه جا و مکان همراه نباشد، دقیقا به همین است که به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تا سقف 50 هزار نفر برای دانشجویان شهرستانی، خوابگاه در نظر گرفته شده است. خوابگاه‌هایی که خدمات‌رسانی در آنها با ارائه کارت دانشجویی رایگان است و این خدمات شامل جای خواب، صبحانه و شام می‌شود.

مینا مولایی

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها