دلایل خرید یک لپ‌تاپ 2 در یک

نصف لپ‌تاپ، نصف تبلت

دو رگه‌، دو در یک، لپ‌تاپ‌های تبلتی، تبلت‌های لپ‌تاپی، تب-تاپ و حتی لپ-لت از واژه‌هایی است که برای معرفی نسل جدید رایانه‌های شخصی به‌کار گرفته می‌شود، اما آیا می‌دانید این دو رگه‌ها چه هستند و چرا چنین نامی را به خود اختصاص می‌دهند؟ رایانه‌های دو رگه یا دو در یک (Two-In-One) محصولاتی با دو کاربرد هستند.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۲
نصف لپ‌تاپ، نصف تبلت

به گزارش جام جم کلیک ، این محصولات در نگاه اول شبیه یک لپ‌تاپ هستند که به نمایشگر لمسی و صفحه‌کلید مجهز است، اما به شما این قابلیت را می‌دهد تا صفحه‌کلید را به پشت نمایشگر خم کرده یا حتی به‌طور کامل آن را از نمایشگر جدا کنید تا لپ‌تاپ شما به یک تبلت تبدیل شود. دو رگه‌ها در مقایسه با تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها مزایایی دارند که همین مزایا موجب شده این رایانه‌های دو کاره به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید تبدیل شوند. اگر به داشتن یکی از این دو رگه‌ها علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با دلایلی محکم، تصمیمی قطعی برای خرید این محصول بگیرید ، با کلیک این هفته همراه شوید.

ویندوز همیشه محبوب

تا پیش از آمدن دو رگه‌های جدید به بازار، با در اختیار داشتن تبلت‌های مجهز به اندروید و حتی آیپد‌های اپل، کاربران می‌توانستند از صفحه‌کلیدهای طراحی شده برای این محصولات استفاده کنند، اما هیچ‌گاه این محصولات یک دو رگه به‌شمار نرفتند، زیرا مهم‌ترین محدودیت و تفاوت آنها با دیگر لپ‌تاپ‌ها در سیستم‌عامل نصب شده روی آنها بود.

کاربران زیادی از سیستم‌عامل ویندوز روی لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کردند و تنها در صورتی می‌توانستند لپ‌تاپ خود را کنار بگذارند که همین سیستم‌عامل با امکانات مشابه در محصولی جدید در اختیارشان قرار بگیرد. پاسخ به این نیاز کاربران زمانی به تحقق پیوست که مایکروسافت ویندوز 10 را با محیط کاربری کاملا لمسی و با در نظر گرفتن تمام خواسته‌های کاربران دستگاه‌های هوشمند منتشر کرد. با انتشار ویندوز 10 زمان آن فرا رسید تا لپ‌تاپ‌ها کوچک شوند، نمایشگر آنها لمسی شود و صفحه‌کلید و ترک‌پد به عضوی جدایی‌پذیر در آن تبدیل شوند. این تغییرات، یک رایانه دو در یک یا دو رگه را خلق کرد که نه تنها امکانات لپ‌تاپ را در خود جای داده، بلکه در ظاهر نیز شبیه یک تبلت جمع‌وجور و سبک است. به‌نظر شما همین دلیل برای خرید یک دو رگه به‌جای لپ‌تاپ‌های سنگین کافی نیست؟

قیمت مناسب

در کمتر از یک سال پیش چنانچه صحبت از یک رایانه ویندوزی با نمایشگر لمسی به میان می‌آمد ناخودآگاه محصولاتی با قیمتی به مراتب بالا ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کرد، اما در سال 2016 و با عرضه دو رگه‌های ویندوزی این قیمت‌های نسبتا بالا جای خود را به اعداد و ارقامی به مراتب کمتر از لپ‌تاپ‌های امروزی داده‌اند (شروع قیمت از 500 هزار تومان) و با تنوع زیاد این امکان را به کاربران می‌دهند تا بهترین گزینه را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارند تهیه کنند.

دو رگه‌ها باتوجه به حجم هارد‌دیسک (فضای ذخیره‌سازی)، اندازه صفحه‌نمایش و میزان حافظه رم در طیف گسترده‌ای قابل خریداری است و همین تنوع بالا جزو دلایلی به‌شمار می‌رود که می‌تواند شما را به داشتن یکی از آنها ترغیب کند. نظر شما برای خرید این محصول چیست؟

فیلم ببینید و لذت ببرید

بالاخره هرقدر هم اهل کار باشید ممکن است در اوقات فراغت خود تصمیم بگیرید فیلم تماشا کنید. تماشای فیلم از جمله لذت‌هایی است که با یک دو رگه دوچندان می‌شود. هنگامی که با دو رگه‌ها در تخت خود فیلم مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید نگران وزن سنگین لپ‌تاپ، زاویه نامناسب صفحه‌نمایش و حتی صفحه‌کلید دست و پا گیر آن نخواهید بود، زیرا صفحه‌کلید دو رگه‌ها در بیشتر موارد از آنها جدا شده یا همچون یک پایه، نمایشگر را در وضعیتی که مناسب تماشای فیلم باشد قرار می‌دهد.

بخوانید و بگردید

یادداشت‌برداری در کلاس درس، مطالعه کتاب‌های الکترونیک و مرور سایت‌های خبری از جمله کارهایی است که انجام آنها با استفاده از ماوس و صفحه‌کلید در لپ‌تاپ‌های بزرگ و نسبتا سنگین دشوار است، اما در مقابل، انجام همین کارها با تبلتی نسبتا سبک‌ و پیمایش محتوا توسط انگشتان دست بی‌نیاز از ماوس و صفحه‌کلید بسیار لذتبخش است. یکی دیگر از قابلیت‌های دو رگه‌های ویندوزی نیز همین است. شما می‌توانید ‌براحتی در اینترنت گشت‌وگذار کنید، روزنامه‌های آنلاین را همچون روزنامه‌های کاغذی در دست بگیرید و مطالعه کنید، بازی‌های جذاب قابل اجرا روی دستگاه‌های لمسی را بازی کنید و از همه مهم‌تر آن‌که وزن کم این دستگاه‌ها به‌هیچ وجه شما را اذیت نمی‌کند.

حرفه‌ای باشید

یکی از مزایای لپ‌تاپ‌های ویندوزی، بهره‌مندی از ماوس و صفحه‌کلید و پشتیبانی از قابلیت نصب انواع نرم‌افزارهای ویندوزی همچون مجموعه آفیس، فتوشاپ، ابزارهای میکس و مونتاژ فیلم و بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر است که موجب می‌شود هر کاربری نتواند دستگاه دیگری را جایگزین آنها کند. دو در یک‌های ویندوزی در این زمینه نیز موفق ظاهر شده‌اند، چراکه سیستم‌عامل ویندوز با توان پردازشی بالا و حافظه رم در کنار حافظه ذخیره‌ساز جانبی در این دستگاه‌ها به کاربر این امکان را می‌دهد تا همه نرم‌افزارهای موردنظر را که از قابلیت نصب در لپ‌تاپ‌های ویندوزی برخوردارند روی این دستگاه‌ها نیز نصب کند. همچنین در صورت لزوم کاربران می‌توانند با اتصال ماوس و صفحه‌کلید معمولی به این دو رگه‌ها از آنها همچون یک رایانه رومیزی که فقط نمایشگر آن کوچک شده استفاده کنند.

هرآنچه بخواهید

علاوه بر تمام موارد اشاره شده، مزایای بی‌شمار دیگری همچون وزن کم، قدرت پردازش بالا، ابعاد کوچک، شارژ سریع و شارژدهی طولانی مدت (در مواردی بیش از 10 ساعت)، کاربری بسیار ساده، طراحی هوشمندانه، انعطاف‌پذیری در کنار هماهنگی در برقراری ارتباط با دیگر دستگاه‌های هوشمند و پشتیبانی از سیمکارت برای اتصال به دیتای شبکه یا حتی مکالمه از جمله ویژگی‌های یک رایانه دو در یک به‌شمار می‌رود.

امیر عصاری - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها