گفت‌وگو با شیما امینی، لژیونر اسکی روی آب ایران

هدفم برافراشتن پرچم ایران در دنیاست

لژیونر اسکی روی آب کشورمان که در آمریکا زندگی می‌کند، ضمن تاکید بر این که حضور در مسابقات مختلف با پوشش اسلامی را افتخار بزرگی می‌داند، گفت: هدفم برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های مختلف برون‌مرزی است و از این که در تیم ملی کشورم عضویت دارم، به خودم می‌بالم.
کد خبر: ۹۰۰۵۲۳

شیما امینی که یکی از ورزشکار اعزامی به مسابقات جام ملته‌ای آسیا در تایلند است با سایت خبری فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت‌وگویی داشت که در ادامه آن را می خوانید.

شما سال 2011 نیز در مسابقات جهانی امارات شرکت داشتید که حضورتان با پوشش اسلامی بازتاب وسیعی در رسانه‌های مختلف دنیا داشت.

بله همین طور است. من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که به ایرانی بودنم می‌بالند و من با وجود آن که در آمریکا زندگی می‌کنم، اما افتخارم این است که یک ایرانی هستم و همیشه در مسابقات مختلف حتی در آمریکا نیز با پوشش اسلامی شرکت می‌کنم، اما سوای این مهم تلاش من این است که ثابت کنم بانوان ایرانی نیز می‌توانند مانند آقایان برای ورزش ایران افتخار کسب کنند.

تا چه حد به موفقیت خود در مسابقات آسیایی تایلند امیدوار هستید؟

تمام هم و غم من این است که حضوری موثر در این مسابقات داشته باشم؛ البته علت اصلی حضور من در کیش این بود که هم تمرینات خوبی داشته باشم و هم این‌که از حضور ورزشکاران هموطن خود انرژی بگیرم که اتفاقا از این بابت بسیار خوشحال هستم؛ زیرا جوانان با انگیزه‌ای را در کیش دیدم که معتقدم اگر بخوبی حمایت شوند پتانسیل آن را دارند که بتوانند در مسابقات معتبر بین‌المللی و قاره‌ای افتخار کسب کنند.

پدر و مادرتان همواره در مسابقات مختلف حضور دارند و به نوعی به شما روحیه و انگیزه می‌دهند. در این خصوص چه نظری دارید؟

واقعا مدیون پدر و مادرم هستم که همیشه مرا حمایت می کنند. آنها با وجود گرفتاری‌های شغلی همراه با من به کیش آمده و قرار است در تایلند نیز یارو یاور من باشند. خانواده ام به ایرانی بودن خود می بالند و من هم از این بابت بسیار خوشحال هستم و افتخار می کنم که به عنوان یک ملی‌پوش ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنم. هر زمان که نیاز باشد با تمام توان خود در خدمت تیم ملی ایران خواهم بود و از این حیث شادمان هستم.

گویا هنوز از آسیب‌دیدگی ناحیه کتف بخوبی رها نشده‌اید؟

بله، اما این دلیل نمی‌شود انگیزه‌ام را برای حضوری قوی در رقابت‌های آسیایی تایلند کمرنگ شود. شاید پس از بازگشت از تایلند تحت عمل جراحی قرار بگیرم، ولی فعلا تمریناتم را به طور جدی دنبال می کنم و با اتکال به خداوند تنها به موفقیت برای کشورم می‌اندیشم.

مسابقات اخیر در کیش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حس خوبی دارم. مسابقات خیلی عالی بود و نظم خوبی داشت. واقعا باید از انجمن اسکی روی آب و حمایت‌های خوب آقای مهرصادقی، رئیس و ناطق نوری، دبیر این انجمن تشکر کنم که تلاش می‌کنند خونی تازه در شریان‌های این ورزش مهیج و پرطرفدار جاری کنند. بیش از هر چیز انگیزه و روحیه بالای جوانان برایم جالب توجه بود و روحیه‌ام را به میزان قابل توجهی بالا برد.

چرا به این رشته روی آوردید؟

اصولا به رشته‌های آبی علاقه‌مند هستم. از وقتی به اسکی روی آب روی آوردم هدفم این بود که بتوانم روزی عضو تیم ملی ایران باشم و اکنون از این بابت خدا را شاکر هستم. البته باید از حمایت خوب خانواده‌ام که مثل کوه پشتم ایستاده‌اند، تشکر کنم. پیام من این است که خانم‌ها هم می‌توانند همپای مردان برای ورزش ایران افتخار کسب کنند و باضرس قاطع می‌گویم که اگر حمایت‌ها بیشتر شود و امکانات بهتری در اختیار ورزشکاران این رشته قرار گیرد، بانوان ما می‌توانند حرف‌های جدی‌تری برای گفتن داشته باشند.

در پایان اگر حرف خاصی دارید بفرمایید.

از مسئولان جدید انجمن اسکی روی آب واقعا تشکر می‌کنم که تلاش می‌کنند این رشته جذاب حرکت رو به جلو داشته باشد. از رسانه‌های ایرانی نیز همین طور، اخیرا اخبار این ورزش بخوبی در رسانه‌های ورزشی منعکس می‌شود که این اقدام بسیار مثبتی است و طبعا می‌تواند انگیزه ورزشکاران را مضاعف کند. امید است بتوانم سفیر خوبی برای کشورم در مسابقات معتبر باشم و از هموطنانم می‌خواهم برای موفقیتم دعا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها