دبیرجشنواره ملی تئاتر مقاومت خبر داد

توجه ویژه به مدافعان حرم در جشنواره مقاومت

دبیرجشنواره ملی تئاتر مقاومت با بیان این که بحث مقاومت امروز در موقعیت کنونی منطقه مطرح است، از توجه ویژه به بحث شهدای مدافع حرم در این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۷

به گزارش میزان، حسین مسافرآستانه گفت: جشنواره ملی فتح خرمشهر، جشنواره موضوعی با محوریت حماسه فتح خرمشهر و رخدادهای هشت سال دفاع مقدس است، با این تفاوت که در این دوره موضوع هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ آن در انحصار سال‌هایی که جنگ رخ داده است نخواهد بود، بلکه تاثیر این رویداد نظامی ـ فرهنگی می‌تواند در زمان و حال حاضر دستمایه بسیاری از آثار ‌شود.

او ادامه داد: آنچه به‌عنوان ویژگی این دوره می‌توان به آن اشاره کرد، بحث مقاومت امروز در موقعیت کنونی منطقه است. بویژه بحث شهدای مدافع حرم که شاید به‌عنوان کار ویژه بخش مهمان جشنواره باشد، در ایجاد انگیزه لازم و توجه هرچه بیشتر هنرمندان تاثیرگذار است.

دبیر نوزدهمین دوره جشنواره مقاومت فتح خرمشهر تصریح کرد: همچنین موضوع ساری و جاری در فرهنگ دفاع مقدس، مبحث شهدای غواص است که بعد از 25 سال در جامعه امروزی تاثیر شگرفی ایجاد کرد و کشف اجسادشان توانست پرده از جنایت بزرگی بردارد.

او ادامه داد: ما در این دوره جشنواره جدای از بخش مهمان، در بخش مسابقه صحنه‌ای و خیابانی، درباره شهدای غواص نمایش خواهیم داشت.

مدیرکل سابق هنرهای نمایشی در ادامه سخنانش تاکید کرد: در این میان آثاری که از سطح کیفی بهتری برخوردار باشند و مورد استقبال مخاطبان بیشتری قرار گیرند از حمایت بیشتری نیز بهره‌مند خواهند شد.

دبیر جشنواره مقاومت فتح خرمشهر در پایان تاکید کرد: نوزدهمین دوره جشنواره فتح خرمشهر از 28 اردیبهشت ماه تا 3 خرداد ماه برگزار می‌شود؛ البته این زمان‌بندی ممکن است با توجه به حجم بالای دیگر برنامه‌ها یک یا دو روز به تعویق بیفتد. جشنواره فتح خرمشهر توسط دو ستاد اجرایی خرمشهر و آبادان برگزار می‌شود و برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی دبیر جشنواره و شورای سیاستگذاری به وسیله مدیران ارشاد دو شهر به اجرا در خواهد آمد. ستادهای تشکیل شده در هر شهر هنرمندان شرکت‌کننده را برای رسیدن به اجرایی بهتر یاری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها