ساز ناکوک رئیس و نایب‌رئیس در اتومبیلرانی

ماجرا از آنجا آغاز شد که مریم دباغ، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری مدتی است در فدراسیون حاضر نمی‌شود و شایعاتی درخصوص استعفا یا برکناری وی شنیده می‌شود، شایعاتی که دباغ بر حقیقت آن صحه گذاشته و می‌گوید: به همکاری با فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری تمایلی نداشته و دوست ندارم در این خصوص صحبت کنم.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۶

اما محمود صیدانلو، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری نظر دیگری دارد: دباغ حکم سرپرستی نایب‌رئیسی بانوان را دارد و تا وقتی حکم دارد نسبت به کار خود مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشد. طبق این حکم نایب‌رئیس یا باید استعفا دهد یا برکنار شود که در مورد وی هیچ کدام از این موارد اتفاق نیفتاده پس فعلا نایب رئیس هستند.

صیدانلو درخصوص حضور کمرنگ دباغ در فدراسیون نیز می‌گوید: موظفی ایشان تمام وقت نیست و فقط دو روز در هفته در فدراسیون حاضر می‌شوند، آن هم در صورت نیاز. البته حکم سرپرستی و مسئولیت موقت نیز به نظر من معنی ندارد چون همه ما باید در هر زمان وظایف خود را انجام دهیم و پاسخگو باشیم. با این حال شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییراتی در فدراسیون باشیم.

کاراته و حاشیه‌های تمام نشدنی

هفته‌های پایانی لیگ برتر کاراته درحالی برگزار می‌شود که گویی حاشیه‌های این رشته تمامی ندارد. ازجمله این حواشی می‌توان به انتخاب اعضای کمیته داوران اشاره کرد، موضوعی که با گلایه لمیا فارسی، داور جهانی کاراته کشورمان همراه بود. وی که بعد از حدود سه سال دوری از قضاوت به عرصه مسابقات کاراته بازگشته، می‌گوید: با تلاش‌های زیاد من حجاب بانوان به تصویب فدراسیون جهانی رسید، اما اسمی از من برده نشد و به جای تقدیر و تشکر حتی از دعوت من در شورای کمیته داوران هم خودداری کردند.

با این حال هلن سپاهی، رئیس کمیته داوران بانوان فدراسیون کاراته نظر دیگری دارد. او معتقد است از فارسی برای قضاوت در رقابت‌ها و همین طور حضور در جلسات کمیته داوران دعوت شده است: در برخی مسابقات و جلسات از فارسی دعوت کردیم، اما ایشان حاضر نشدند. در رقابت‌های امسال نیز از وی دعوت کردیم که در این مسابقات حاضر شدند.

البته این تمام حواشی داوری‌ها در کاراته نیست، چراکه فاطمه مسطوره بک، مدیر فنی و سرمربی تیم مقاومت هم نسبت به داوری‌ها معترض است. او که پیش از این رئیس کمیته داوران بود، خودش به دلیل اعتراض برخی مربیان و داوران در انتخاب داوران سوپر لیگ و لیگ برتر از سمتش برکنار شد. مسطوره بک حالا یکی از معترضان است. او در این باره می‌گوید: در بحث داوری باید تجدیدنظر جدی شود. گاهی داورانی را می‌بینیم که سالی یک‌بار هم قضاوت نکرده‌اند، اما در سطح سوپر لیگ قضاوت می‌کنند. از طرفی شاهد هستیم از داورانی که به یک سبک خاص آشنایی دارند در تمام سبک‌ها استفاده می‌شود.

اما عشرت شاه‌محمدی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در پاسخ به این اتهامات می‌گوید: هلن سپاهی، مسئول کمیته داوران با دقت نظر زیاد داوران را انتخاب می‌کند. وی برای افرادی که دنبال بهانه‌جویی هستند سعی می‌کند بهترین داور را انتخاب کند تا حرف و حدیثی به دنبال نداشته باشد. اگر فردی درباره قضاوت داوران صحبتی می‌کند باید ریشه‌یابی کرده و علت را جویا شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها