شاید بزرگ‌ترین آرزوی مشترک کاربران و تولیدکنندگان گوشی‌های همراه، داشتن باتری‌های قدرتمندی است که بتواند تا چند روز دوام بیاورد و دیگر خبری از عمر کوتاه شارژ باتری نباشد.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۴
عمر باتری گوشی‌ها هرگز به ۲ یا ۳ روز نخواهد رسید

به گزارش جام جم کلیک ، آرزویی که برای رسیدن به آن تلاش‌هایی هم شده است و هر چند وقت یک بار خبری مبنی بر تلاش دانشمندان برای تولید باتری‌های با دوام‌تر به گوش می‌رسد. اما به عقیده یک شیمیدان، این رویا هیچ‌وقت به حقیقت تبدیل نمی‌شود و گوشی‌های هوشمند هر چقدر هم که پیشرفت کنند باز هم عمر کوتاه شارژ باتری آنها ضعفی است که قرار است همیشه همراه آنها باشد.

به اعتقاد دی استرند، شیمیدان برجسته‌ای که در وبسایت رد‌دیت نظریه‌های خود را ثبت کرده است به دلیل نوع کاربری گوشی‌های هوشمند که هر روز پرمصرف‌تر و پیچیده‌تر می‌شود شاید هیچ وقت شاهد تولید باتری لیتیوم یونی که بتواند ۲ یا ۳ روز انرژی تامین کند نباشیم. باتری لیتیوم یونی مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی داشته‌ است و از طرف دیگر پردازنده‌های کم مصرف سعی کرده‌اند که فشار وارده به این باتری‌ها را کم کنند؛ اما سخت‌افزار مورد استفاده در این گوشی‌های هوشمند نیز هر روز پیشرفت می‌کند و این پیشرفت به معنای نیاز به انرژی بیشتر است.

منبع: ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها