تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های انتخابی لباس نو بر تن می‌کند

برنامه‌های بائرمن قبل از تورین

المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۳
110 روز تا المپیک

کار سخت بسکتبال در تورین

بسکتبال یکی از رشته‌هایی است که با وجود داشتن ظرفیت‌های المپیک تاکنون از این رقابت‌ها بازمانده است. تیم ملی بسکتبال برای راهیابی به المپیک ریو، رقابت‌های انتخابی را پیش رو دارد که در تورین ایتالیا برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال با نسلی از بهترین‌های بسکتبال، بازی‌های المپیک تابستانی 2008 را تجربه کرده بود و انتظار می‌رفت با همان نسل در رقابت‌های 2012 لندن نیز شرکت کند. توقع از قهرمانی تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی 2015 آسیا و صعود مستقیم به ریو نیز بجا بود، اما تاکنون این فرصت‌ها از دست رفته تا بسکتبال ایران، ناکام بزرگ المپیک قبلی و جام ملت‌های آسیا باشد.

تیم ملی بسکتبال با حضور در رقابت‌های انتخابی در شرایطی دشوارتر بخت خود را برای راهیابی به المپیک ریو آزمایش می‌کند. تیم‌های یونان و مکزیک به همراه کرواسی، ایتالیا و مصر در تورین به میدان می‌روند و صعود فقط یک تیم از این گروه، کار سخت تیم ملی را ثابت می‌کند.

اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی بسکتبال، به خاطر طولانی شدن رقابت‌های لیگ برتر دیرتر اعلام می‌شود، اما این تیم پیش از بازی‌های تورین برای آمادگی بیشتر دیدارهای تدارکاتی برگزار می‌کند. رقابت‌های انتخابی المپیک میتواند زمینه مناسبی باشد تا بسکتبال یک رویداد بزرگ دیگر را تجربه کند و چنانچه به المپیکی شدن بسکتبال منجر شود، چه بهتر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها