نفس‌های‌گرم دو ومیدانیالمپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی داریم.
کد خبر: ۸۹۵۴۷۲
115 روز تا المپیک

نفس‌های‌گرم دو ومیدانی

مشکلاتی که در مسافرت‌ها یا شیوه آماده‌سازی ورزشکاران دوومیدانی شنیده می‌شود گاهی نشان می‌دهد ساز هماهنگی و آماده‌سازی این ورزش مادر کوک نیست و این سبب رنجش ورزشکارانش شده است.

دوومیدانی گل سرسبد ورزش‌ها در رویداد بزرگ المپیک است. یکی از پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین رشته‌های المپیکی همین دوومیدانی است که ماده‌های مختلف آن جذابیت‌های زیادی دارد. ورزشکاران سراسر دنیا برای رسیدن به المپیک از فیلترهای سختی عبور می‌کنند ازجمله دوندگان ایرانی که موقعیت المپیکی خود را ساده به دست نیاورده‌اند.

حسن تفتیان و رضا قاسمی (100 متر)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، حمیدرضا زورآوند (پیاده‌روی)، احسان حدادی (پرتاب دیسک) و محمد‌جعفر مرادی (دوی ماراتن) نماینده‌های دوومیدانی ایران در ریو خواهند بود. جمعی از ورزشکاران در مسابقه‌های داخل سالن آسیا بخت خود را برای المپیکی شدن آزمایش کردند، اما به موفقیتی دست نیافتند تا در سال جاری با حضور در رقابت‌های انتخابی، بار دیگر بتوانند نام خود را بین ورزشکاران المپیکی ثبت کنند. نقره حدادی در المپیک لندن دوومیدانی ایران را از کسب مدال بی‌نصیب نگذاشت تا جایی که همچنان از حدادی به عنوان مدال‌آور ورزش مادر نام برده می‌شود.

بهبود رکورد تفتیان در مسابقه‌های آسیایی، کار بزرگ مرادی که برای نخستین بار سهمیه ماراتن را کسب کرد،به همراه حدادی و دوندگان دیگر، المپیک 2016 را برای دو و میدانی متفاوت‌تر از همیشه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها