المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۸
111 روز تا المپیک

امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.

تیراندازی و «الهه» المپیک

زنان ایران پس از انقلاب در ورزش‌های انفرادی درخشش قابلتوجهی داشتند هر چند ابتدا با مدالآوری همراه نبود و فقط حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی ازجمله المپیک اصل مهمی برای ورزش به شمار می‌رفت، اما در سال‌های اخیر علاوه بر تفکر حضور، سهم مدالآوری ورزشکاران زن ایرانی در میادین جهانی مورد توجه است.

زنان ورزشکار تا پرچمداری المپیک پیش رفتند؛ مانند زهرا نعمتی که امسال پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریوست. همزمان با این انتخاب، موفقیت ورزشکاران زن در رقابت‌های انتخابی رشته‌های مختلف از جمله تیراندازی با اسلحه هم چشمگیر بوده است.

الهه احمدی و نجمه خدمتی دو بانوی المپیکی هستند که تیراندازی را دربست در انحصار زنان درآورده‌اند. با توجه به برنامه المپیک ریو این احتمال و البته افتخار وجود دارد که احمدی نخستین مدال‌آور تاریخ تیراندازی با اسلحه بانوان در المپیک باشد. رقابت‌های تیراندازی بلافاصله پس از افتتاحیه المپیک ریودوژانیروآغاز میشود و با توجه به برنامه‌ریزیهای انجام‌شده و با پیش‌بینی سایت المپیک، الهه احمدی یکی از گزینه‌های اصلی کسب نخستین طلای این پیکارها به شمار می‌رود. نجمه خدمتی، تیرانداز جوان و دارنده طلای بازی‌های آسیایی 2014 هم با درخشش در رقابت‌های جهانی و کسب رکورد فینال، دو بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد و اینک در کنار دیگر بانوی تیراندازی می‌توانند امیدهای این رشته برای مدالآوری را بیشتر از گذشته کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها