المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۶
وزنه‌برداری؛ شناسنامه المپیک

به گزارش جام جم ورزشی ، امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.

وزنه‌برداری؛ شناسنامه المپیک

نخستین مدال ورزش ایران در تاریخ المپیک توسط وزنه‌برداری به دست آمد، اما این ورزش از سال 2000 با حسین رضازاده دوباره در جهان مطرح شد و هر کدام از مدال‌های این ورزشکار اردبیلی در المپیک و مسابقه‌های جهانی برای مردم ایران خاطره است.

مدال وزنه‌برداری از المپیک 2000 سیدنی همیشه برای ایران کنار گذاشته ‌شده بود و فقط در المپیک 2008 پکن کاروان ورزش ایران در وزنه‌برداری از گرفتن مدال بی‌نصیب ماند. برخی اعتقاد دارند وزنه‌برداری به سبب نداشتن پشتوانه لازم شرایط مناسبی ندارد، اما ملی‌پوشان بی‌اعتنا به این حرف‌ها تمرینات سنگین خود را ادامه می‌دهند. وزنه‌برداری ایران در هر روی با توجه به رده‌بندی مسابقه‌های جهانی، 5 سهمیه در المپیک ریودوژانیرو دارد، اما عملکرد ضعیف وزنه‌برداران ایران در مسابقه‌های جهانی هیوستون که فقط به گرفتن 2 مدال انجامید نگرانی‌ها را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.

برای وزنه‌برداری در سال المپیک مصدومیت بهداد سلیمی مشکلات را افزایش داده است. بهداد بخت اول مدال آوری است که در صورت بهبودی کامل اعتماد به نفس تیم ایران را زیاد می‌کند. سجاد انوشیروانی دیگر مدال‌آور لندن نیز این بار سرمربی تیم ملی شده است و برای مدال ریو کار سختی پیش رو دارد. نخستین تجربه مربیگری او - آن هم در رویداد بزرگ المپیک - حتما از اتفاقات مهم زندگی ورزشی و قهرمانی سجاد انوشیروانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها