نخستین رساله دکتری با موضوع بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی (فیس بوک ، تویتر ، وایبر ، لاین) بر هویت اجتماعی کاربران با حضور اساتید برجسته مورد داوری قرارگرفت.
کد خبر: ۸۹۵۴۲۳
شبکه های اجتماعی بر هویت اجتماعی کاربران تاثیر گذارند

به گزارش جام جم کلیک ، شیرزاد بخشی تلیابی تز دکتری خود را با موضوع بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر هویت اجتماعی کاربران ارائه کرده است.

در این پژوهش به بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی (فیس بوک ،توییتر،لاین ، وایبر) بر اعتیاد اینترنتی، تضعیف ارزشهای فرهنگ ایرانی، کمرنگ شدن و چند تکه شدن هویت اجتماعی پرداخته شده است.

این پژوهشگر ارتباطات با اشاره به گسترش فناوری‌های ارتباطی جدید و بزرگراه‌های اطلاعاتی آن به ویژه اینترنت می گوید: گسترش این فناوری ها منجر به تحول در شدت و میزان ارتباط انسان‌ها در اقصی نقاط جهان شده و تحولی کیفی در نحوه ارتباط انسان‌ها با یکدیگر ایجاد کرده است.

این بدین معنی است که امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی با حضور در این بزرگراه امکان بهره گیری از انبوهی از اطلاعات در کمترین زمان ممکن و برقراری ارتباط گفتاری و نوشتاری و دیداری با هزینه نسبتاً کم فراهم آمده است.

ظهور این پدیده اگر چه خود معلول تحولاتی چند بوده اما پس از ظهور، خود منشأ تحولات عدیده‌ای گردیده است یکی از این تحولات تحول در مبنا و معنای مفهوم هویت اجتماعی افراد می‌باشد.

شایان ذکر است که وی ، توسط اساتید برجسته علوم ارتباطات (پرفسور سمیعی ، دکتر سلطانی فر ، دکتر گرانمایه پور ، دکتر مظفری ، دکتر هاشمی ، دکتر مجیدی ، دکتر فرامرزیان و دکتر جهانگیر بخشی) در دانشگاه علوم تحقیقات نمره عالی دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها