معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از ورود روند گفت‌وگوهای سیاسی بین حکومت سوریه و نمایندگان گروه های معارض و جامعه مدنی به مرحله جدید خبر داد و گفت: از این که به حل سیاسی این بحران نزدیک می شویم، خرسندیم.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۸

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه دیدار با استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در جمع خبرنگاران افزود: امروز گفت‌وگوهای مهمی با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درخصوص ادامه روند سیاسی در این کشور داشتیم. وی اضافه کرد: برخی نگرانی‌هایی که وجود داشت با وی مطرح کردیم، از جمله افزایش اقدامات گروه‌های مسلح بی‌مسئولیت در این کشور طی روزهای اخیر و افزایش موارد نقض آتش‌بس که نگران‌کننده بوده و می‌تواند به روند سیاسی این کشور آسیب برساند. وی ادامه داد: در عین حال بحث ارسال کمک‌های انساندوستانه از برخی جهات به صورت گزینشی انجام می‌شود و این هم مشکلاتی را ایجاد کرده است. وی با حمایت از تلاش‌های دی میستورا و روند سیاسی در سوریه، اظهار کرد: از این که به حل سیاسی در سوریه نزدیک می‌شویم، خرسندیم و امیدواریم همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در دو مسیر مبارزه جدی با تروریسم و تقویت روند سیاسی گام‌های اساسی و مهم برداشته و از اقدامات متعارض که به نفع سوریه و مردم سوریه نخواهد بود، دست بردارند. امیرعبداللهیان اضافه کرد: تلاش‌هایی که تا الان انجام شده در مجموع روند رو به جلو را نشان می‌دهد منوط بر این که روند مبارزه با تروریسم تقویت شود.

فهرست گروه های تروریستی همچنان در ابهام

وی درخصوص روند مذاکرات در سوریه نیز گفت: تلاش های سازمان ملل در این جهت بود که صرفا گروه‌های معارضی که معتقد به راه‌حل سیاسی هستند، حضور پیدا کنند، هر چند برخی گروه‌های تروریستی تلاش کردند با نقاب و چهره جدید وارد گفت‌وگو شوند. معاون وزیر امور خارجه افزود: در گفت‌وگوهای امروز هم آقای دی میستورا تاکید کرد هیچ ارتباطی بین گفت‌وگوها با سازمان ملل و جریانات تروریستی نخواهد بود، اما همچنان فهرست گروه‌های تروریستی یکی از موضوعات پر ابهام در این مذاکرات و روند سیاسی است.

شرایط ناامن در اروپا حاصل سیاست‌های غلط برخی کشورها

امیرعبداللهیان همچنین در دیدار هیأتی متشکل از اندیشمندان سیاسی ـ اجتماعی مرکز پژوهش‌های علمی فرانسه که به میزبانی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در تهران به سر می‌برند، شرایط ناامن در برخی نقاط اروپا و بحران آوارگی و مهاجرت را نتیجه سیاست‏‌ها و اقدامات غلط برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم خواند. به گزارش فارس، فرانسوا بوگات، رئیس هیأت فرانسوی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر ضرورت همکاری‌های بین‌المللی با ایران تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها