استفاده کاربران از تبلت‌های ویندوزی و رایانه‌های مجهز به نمایشگرهای لمسی روز به روز در حال افزایش است و نرم‌افزارهای مختلف نیز برای راحتی کاربران، امکانات متعددی را در خود جای داده‌اند. یکی از این امکانات که در نسخه 43 به بعد مرورگر فایرفاکس به آن افزوده شده، صفحه‌کلیدی روی مرورگر است که به شما کمک می‌کند با استفاده از نمایشگر لمسی تبلت یا رایانه خود براحتی وبگردی کنید.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۲
صفحه‌کلید لمسی در فایرفاکس

به گزارش جام جم کلیک ، متاسفانه این قابلیت هنگامی فعال است که صفحه‌کلید فیزیکی به تبلت یا رایانه شما متصل نباشد که در این شرایط نیز ممکن است برخی کاربران علاوه بر داشتن صفحه کلید فیزیکی، ترجیح دهند از صفحه‌کلید لمسی مرورگر استفاده کنند. اگر شما نیز در شرایط مشابهی قرار دارید و می‌خواهید این صفحه‌کلید لمسی را در همه حال فعال کنید، می‌توانید از این ترفند کمک بگیرید:

نکته: صفحه‌کلید لمسی در صورتی نمایش داده می‌شود که رایانه شما به ویندوز 10 مجهز و در حالت تبلت باشد.

چنانچه در حالت دسکتاپ از رایانه استفاده کنید که قابلیت‌های لمسی سیستم‌عامل غیرفعال است، نمی‌توانید این قابلیت را فعال کنید. پس از آن‌که از فعال بودن این قابلیت اطمینان حاصل کردید، برای فعال‌سازی آن هنگام اتصال صفحه‌کلید فیزیکی می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

1ـ پس از اجرای مرورگر فایرفاکس، در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

2ـ در پنجره هشدار به‌نمایش درآمده گزینه‌ I’ll be careful, I promise را به‌ منظور تائید عملیات کلیک کرده و در ادامه در کادر جست‌وجوی صفحه تنظیمات عبارت keyboard را وارد کنید.

3ـ از فهرست نتایج روی گزینه‌ ui.osk.detect_physical_keyboard دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از True به False تغییر کند.

4ـ برای مشاهده نتیجه تغییرات، مرورگر فایرفاکس را یک‌بار بسته و دوباره آن را اجرا کنید.

امیر عصاری - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها