گوگل همیشه درصدد بوده تا در ارائه سرویس‌های مختلف و تجربه‌های متفاوت به کاربران خود نقش پیشرو را داشته باشد،‌ از قرار معلوم این بار نیز برنامه دارد تا با ساخت اپلیکیشنی برای گفتگوی گروهی سرویس‌های بیشتری را برای کاربرانِ خود در جهت رسیدن به اهداف این شرکت مهیا کند.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۳
گفتگوی گروهی با اپلیکیشن Spaces گوگل

به گزارش جام جم کلیک ، بر اساس اطلاعاتی که به بیرون منتشر شده است، این اپلیکیشن در حقیقت قرار است برای کاربران نقش یک شبکه اجتماعی کوچک را بازی کند، با این حساب این اپلیکیشنِ گفتگوی گروهی که احتمال می‌رود با نام Spaces از آن یاد شود، امکان ایجاد گروه‌های کوچک دوستانه و خانوادگی برای کاربران را میسر کند و کاربران به راحتی با استفاده از اپلیکیشن Spaces قادر هستند با یکدیگر در قالب گرو‌ه‌های کوچک ارتباط داشته باشند.

در تصویری که از محیط این اپلیکیشن به بیرون منتشر شده به اشتراک گذاشتن تصاویر، امکان ارسال دعوتنامه، لینک‌های دسترسی به اینترنت و سایر محتواهای رایج مورد کاربرد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین یک گروه کوچک کاربری به چشم می‌خورد. همان‌گونه که اشاره شد هدف اصلی این اپلیکیشن ایجاد گروه کوچکی برای ارتباط بین کاربران است، به این ترتیب کاربر قادر است به راحتی با استفاده از اپلیکیشن Spaces، گروهی برای در ارتباط بودن با همکاران کاری خود بسازد و گروهی دیگر را به دوستان نزدیک خود اختصاص دهد. اگر تمام این گمانه‌زنی‌ها درست باشد باید گفت با ایده چندان جدیدی روبرو نیستیم چرا که در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی برای ارتباط بین کاربران در بستر سیستم‌عامل اندروید وجود دارد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر گوگل اپلیکیشن پیام‌رسانی با نام Hangouts دارد، این اپلیکیشن آنگونه که باید و شاید نتوانسته نظر کاربران را جلب کند و افرادی که از آن استفاده می‌کنند از باگ‌های فراوان و عدم ثبات در پلتفرم‌های مختلف گله دارند. از طرف دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان، این روزها تنها وظیفه پیام‌رسانی را انجام نمی‌دهند و به اشتراک گذاشتن محتوای صوتی و تصویری بیشتر در این اپلیکیشن‌ها رواج پیدا کرده است، در این زمینه نیز انصافا باید گفت که اپلیکیشن‌های دیگر بسیار بهتر از Hangouts گوگل عمل می‌کنند.

در این بین به این نکته نیز باید اشاره کرد که گوگل ید طولایی در ایده پردازی دارد و ممکن است ایده ساخت اپلیکیشن پیام رسان گروهی Spaces تنها حالت آزمایشی داشته باشد و این اپلیکیشن هرگز روانه بازار نشود.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها