در حالی‌که احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه قرار بود روز پنجشنبه به استان دیاربکر ترکیه برود، انفجاری مهیب نیروهای پلیس در این شهر را هدف قرار داد.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منابع امنیتی محلی اعلام کردند بمبی که از راه دور کنترل می‌شد هنگام عبور خودرو پلیس از ترمینال اتوبوسرانی اصلی شهر منفجر شد و دست‌کم هفت افسر را به کام مرگ فرستاد. دست‌کم 27 نفر از جمله 14 غیرنظامی و 13 افسر پلیس نیز زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. با این حال، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن به سر می‌برد در واکنش به این انفجار گفت: «این حمله ماهیت واقعی پ ک ک را برای دنیا آشکار ساخت.»

وی استدلال کرد که شورشیان کرد به اندازه تروریست‌های داعش که غرب دارد در سوریه و عراق با آنان می‌جنگند، خطرناک هستند. مناطق جنوبی ترکیه در ماه‌های گذشته صحنه درگیری‌های خشونت‌بار بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بوده است. این درگیری‌ها موجب شده تا چندین شهر کردنشین جنوب شرق ترکیه متحمل خسارات سنگین شوند. این درگیری‌ها طی چند روز گذشته شدت بیشتری به خود گرفته است به گونه‌ای که آمریکا به خانواده‌های نظامیان خود در سه استان ترکیه دستور داده بود تا به خاطر احتمال حملات تروریستی و افزایش ناامنی‌ها این مناطق را ترک کنند.

در خبر دیگری سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از سوءرفتار مقامات ترکیه با آوارگان سوری خبر داد. به گزارش این سازمان، دولت آنکارا از اواسط ماه ژانویه به این طرف صدها پناهجوی سوری را مجبور کرده به خاک کشورشان بازگردند. عفو بین‌الملل اشاره می‌کند که این اقدام نقض فاحش توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پذیرش مهاجران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها