گوگل در تلاش است تا امنیت کاربران سرویس ایمیل خود موسوم به جیمیل را افزایش دهد و در صورت وجود احتمال دزدیده شدن پسورد و یا دریافت لینک های خطرناک به آن ها هشدارهای قابل توجه تری دهد.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۴
گوگل امنیت جیمیل را ارتقا می دهد

به گزارش جام جم کلیک ، این شرکت در پست وبلاگی خود اعلام کرده که در راستای گسترش وبگردی امن، در مواقعی که فعالیت مشکوکی از سوی دولت ها رخ دهد به کاربران جیمیل هشدار می دهد.

از سال 2012، گوگل بنری را در قسمت بالای صفحه جیمیل کاربران قرار داده که به آن ها نسبت به هکرهای وابسته به دولت هشدار داده می شود. اما از امروز این بنر تبدیل به یک صفحه کامل می شود تا هیچ کاربری هشدار گوگل را از دست ندهد.

گوگل هم چنین گفته این احتمال وجود دارد که برخی از هشدارها، کذب باشند و دلایل مربوط به هشدارها را نیز آشکار نخواهد کرد تا هکرها ندانند که چگونه شناخته شدند. نمایش این هشدارها تنها برای 0.1 درصد از کاربران جیمیل اتفاق می افتد و افرادی که آن ها را دریافت می کنند معمولاً از خبرنگاران، روزنامه نگاران و یا فعالان سیاسی هستند.

این اقدام گوگل پس از مشخص شدن اینکه دولت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مکالمات آنلاین کاربران را شنود می کنند، می تواند باعث جذب هرچه بیشتر افراد به سرویس جیمیل شود.

گوگل هم چنین با شرکت هایی از جمله کام کست، مایکروسافت و یاهو جهت تعیین استاندارد جدیدی برای ارسال ایمیل که تضمین می کند ایمیل ها تنها از کانال های رمزگذاری شده تحویل داده می شوند همکاری داشته است.

در حال حاضر کاربران جیمیل می توانند در قسمت ایمیل های دریافتیشان، مواردی را که از طریق کانال های رمز گذاری نشده و نا امن ارسال شده اند را با نماد یک قفل قرمز مشاهده کنند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها