هفته گذشته شرکت ژاپنی و محبوب سونی از ساخت اولین سری محصولات و گجت‌های پوشیدنی خود در لابراتوار شرکت خبر داد. پس از یک هفته انتظار، سونی بالاخره از این گجت‌های جدید خود رسما رونمایی کرد و آن‌ها را در نمایشگاه در معرض نمایش قرار داد. اولین محصول رونمایی شده از این سری گجت‌ها که در آزمایشگاه ویژه و اختصاصی سونی Future Lab طراحی و ساخته‌شده است، Concept N نام دارد!
کد خبر: ۸۸۹۴۰۶
گجت‌ های پوشیدنی سونی در راه بازار

به گزارش جام جم کلیک ، این گجت مفهومی که شباهت بسیاری به هدفون‌های بی‌سیم نیز دارد برخلاف ظاهرش دور گردن کاربر قرارگرفته و امکانات جالبی را برای او مهیا می‌کند. کاربر با قرار دادن این گجت پوشیدنی دور گردن خود قادر خواهد بود تا به کمک چهار میکروفون موجود در این محصول فرمان‌های صوتی متعددی را صادر کند. کافی است عبارت Listen up Arc را گفته تا این گجت پوشیدنی نیز با دریافت فرمان‌های صوتی و مکان‌سنجی امکانات جالبی را در اختیار شما قرار دهد. با استفاده از Concept N می‌توان از وضعیت هوا، اخبار محلی، رستوران‌ها و اماکن تفریحی اطراف خود مطلع شوید و حتی به کمک این گجت جالب سونی عکس بگیرید!

این گجت پوشیدنی دارای دوربین بسیار کوچکی است که به‌گونه‌ای تعبیه‌شده است که تنها در زمان عکاسی آشکار می‌شود و قابل‌دیدن خواهد بود؛ اما سونی در Concept N به علاقه‌مندان به موسیقی توجه داشته است؛ چراکه به کمک این محصول می‌توانید بدون نیاز به لوازم اضافی همچون هدفون به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید. بلندگوهای تعبیه‌شده Concept N، صدای موسیقی در حال پخش را در اطراف سر منتشر می‌کند تا علاوه بر گوش دادن به موسیقی موردنظرتان از صداهای اطراف خود غافل نشوید؛ اما اگر به دنبال صدای بیشتر و کیفیت بهتر موسیقی هستید، می‌توانید با تهیه ایربادهای (earbuds) مخصوص سونی که برای این محصول نیز مناسب هستند به آهنگ موردعلاقه خود گوشی دهید.

هرچند این گجت پوشیدنی امکانات جالبی دارد اما به‌طور قطع باوجود محصولات مشابهی همچون گوگل گلاس نمی‌توان درباره آینده این محصول پیش‌بینی دقیقی کرد. سونی باید قابلیت‌های بیشتری را در محصول پوشیدنی خود بگنجاند تا بتواند بازار رقابت با سایر محصولات را قبضه کند.

اما رونمایی‌های سونی تنها به Concept N محدود نمی‌شود و همان‌طور که در تصاویر منتشرشده مشخص است سه محصول دیگر نیز توسط این کمپانی ژاپنی به نمایش درآمده‌اند. محصول دیگر این شرکت جعبه‌ای است که در نگاه اول شاید شباهت بسیاری به بلندگوهای بلوتوثی داشته باشد اما درواقع پروژکتوری است که با قرار دادن این محصول بالای یک سطح صاف می‌توان سطح میز را به یک سطح لمسی تبدیل کرد و حتی به‌اندازه گیری عمق سطوح پرداخت. سونی در نسخه نمایشی این جعبه پروژکتوری، از یکی از پرطرفدارترین داستان‌های دنیا «آلیس در سرزمین عجایب» بهره گرفته است.

سونی در رونمایی از این محصول نسخه‌ای از کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» را روی میز قرارداده که به کمک این پروژکتور و باز کردن کتاب و ورق زدن آن کاربر می‌تواند شخصیت‌های کتاب را جابه‌جا کند و بر روی سطح میز حرکت دهد و حتی جملات کتاب را پررنگ کرده و یا به‌صورت معلق قرار دهد و به‌طور کامل با کتاب در تعامل باشد.

دو گجت باقی‌مانده معرفی‌شده سونی یک پروژکتور دیگر و یک کنترلر لمسی هستند. پروژکتور دیگر معرفی‌شده سونی بیشتر جنبه سرگرمی دارد، چراکه با قابلیت هدف‌گیری و بلندگوهای خود می‌توان تصاویر را همزمان با صوت بر روی سطح موردنظر نمایش دهد. همانند دمویی که از معرفی این محصول نمایش داده‌ شده است این محصول احتمالا بیشتر جنبه سرگرمی داشته و در بازی‌های تعاملی استفاده خواهد شد.

اما آخرین محصول این مجموعه یک کنترلر پیشرفته مجهز به نمایشگری لمسی و شتاب سنج است. سونی برای معرفی این محصول توپی را به نمایش گذاشته که با لمس کنترلر، امکان حس توپ به کاربر منتقل می‌شود. احتمالا این محصول در کنسول‌های بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سونی با معرفی این 4 گجت پوشیدنی و تعاملی نشان داد که برای تصاحب بازار آینده، برنامه مفصلی دارد، خلاقیت‌های سونی خبر از ورود پرقدرت این برند در بازار گجت‌های پوشیدنی و تعاملی می‌دهد. نظر شما چیست؟ شما آینده سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: آی تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها